Stalken

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Niki
Infopolitie Gast

Stalken

Ongelezen bericht door Niki »

Ik vraag me af of het bestoken van iemands telefoon met ongewenste sms-jes ook een vorm van stalken is en of daar stappen tegen ondernomen kan worden,aangifte of zo....
:?
Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Julio
Geslacht: Man
Leeftijd: 37

Ongelezen bericht door Julio »

Ik denk dat dit wel een vorm van stalken is, maar of het voldoende voor een aangifte is weet ik niet.

Misschien een tip: Neem een ander telefoonnummer.
Niki
Infopolitie Gast

Hmmzzz....ja....probleem is..mijn vriendin WERD gestalkt door sms-jes en heeft een nieuw nummer genomen...maar nu wordt haar vriend door dezelfde persoon met sms-jes bestookt..
En ze vinden het gewoon belachelijk dat ze één voor één een ander nummer moeten nemen...vandaar die vraag over aangifte...

Maar bedankt voor je reactie.. :wink:
Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Julio
Leeftijd: 37

Ongelezen bericht door Julio »

Je zou de politie hier eventueel op de hoogte van kunnen stellen.
Dat betekent dat het geen officiele aangifte is, maar dat de politie al wel het een en ander op papier heeft staan.
Dit kan helpen voor een eventuele aangifte in de toekomst.
Niki
Infopolitie Gast

Julio schreef:Je zou de politie hier eventueel op de hoogte van kunnen stellen.
Dat betekent dat het geen officiele aangifte is, maar dat de politie al wel het een en ander op papier heeft staan.
Dit kan helpen voor een eventuele aangifte in de toekomst.
Tsja...voordat ze grote stappen gaan doen is dat voorlopig inderdaad wel een optie..
bedankt....
:?
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

Om maar gelijk een mogelijke illusie weg te nemen.

De politie doet hier helemaal niks aan, is geen beginnen aan.
Ankie
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ankie »

Ik heb ook eens een tijd gehad dat iemand (die ik niet kende) me steeds belde en sms-jes stuurde (met niet al te frisse teksten). Op een gegeven moment was ik het helemaal zat en aangezien hij wel anoniem belde maar je niet anoniem kunt sms-en had ik ondertussen zijn nummer. Een collega heeft 'm toen gebeld daarna kreeg ik ook nog eens een sms-je met "sorry" en dat het niet zijn bedoeling was geweest me bang te maken. Ja dag!!! Daarna heb ik er nooit meer wat van vernomen.
Doggieman
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Doggieman »

In de huidige generaties GSM bestaat de functie om een "gesloten gebruikersgroep" in te stellen. U hoeft dus geen ander nummer aan te schaffen. U kunt wanneer u deze groep instelt bepalen wie wel of niet een sms kan versturen naar uw nummer.

Doggieman 8)
Niki
Infopolitie Gast

Fijn,zoveel tips.....vriendelijk bedankt allemaal....we zullen even kijken wat er tot de mogelijkheden behoort...
:)
Gesloten