ongewenste intimiteit

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Joosie
Infopolitie Gast

ongewenste intimiteit

Ongelezen bericht door Joosie »

Vrijdagmiddag j.l moest ik op een depot adres hier in de straat een pakje ophalen, het betreft een lectuurwinkel.
De eigenaar ging achter kijken naar het pakje maar kwam terug met de mededeling dat het pakje er niet was / het zou retour gezonden zijn/ etc.
Ik opperde dat ik toch echt het ophaalbericht bezat, en dat ik 3 weken na dato mijn pakje kon ophalen, en als het er niet lag ik straks wel een rekening zou krijgen voor iets wat ik niet had ontvangen.
De eigenaar van deze winkel werd toen behorlijk geprikkelt en zei; als je me dan niet geloofd ga je zelf maar kijken..en ik lief achter hem aan, niet begrijpend waarom hij nou zo boos deed en dat zei ik hem ook.
We stonden toen voor een rek met pakjes en hij zei; nou, kijk zelf maar, en op hetzelfde moment ziet hij een pakket wat dus de mijne bleek, deze duwde hij in mijn armen en duwde me letterlijk die ruimte uit met de woorden; en nu wegwezen!!.
Ik zei hem van mij af te blijven en noemde hem zeer agressief en dat dit de reden was vor mij om er nooit te komen in die winkel.
Deze man zit amper 1 jaar in die zaak en het was mij al opgevallen dat hij snel agressief gedrag vertoont.
Mijn punt was nu; kan ik hierover aangifte doen bij de politie en ik stelde deze vraag oa op het politie prikbord waar ik later gewoon werd uitgelachen door dus mensen die het beroep agent hebben!!, ik voel me hierdoor zeer gekwetst, ik werd totaal niet serieus genomen terwijl ik door de handelswijze van die verkoper helemaal van slag was (huilen), ook dit vermelde ik op het prikbord, maar ik moest me niet aanstellen werd er gezegd :( .
Hoe kan het nu toch zo zijn dat zelfs medewerkers van de politie dit verhaal en mijn beleving hierover zo belachelijk maken?.
PJ
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Ik heb u verhaal gelezen.
Ik kijk zo af en toe wel eens op politie.prikbord en zie dan dat er steeds meer antwoorden staan van niet agenten. Ook betwijfel ik of diegene die zich voordoen als agent het ook daadwerkelijk zijn. Ik stoor me de laatste tijd eveneens aan de antwoorden aldaar.

Op deze site proberen wij de mensen correct te benaderen en een normaal antwoord te geven.

Ik begrijp dat u onheus bent bejegend en dat geeft een rot gevoel. Uit uw verhaal kan ik momenteel nog geen strafbaarfeit ontdekken.
Het enigste advies wat ik op dit moment aan u kan geven is vermijd de winkel indien mogelijk.
Joosie
Infopolitie Gast

ongewenste intimiteit

Dank je wel PJ voor uw vriendelijke reactie..

Jammer he dat zo'n pb dan omzeep wordt geholpen door
lui die denken grappig te zijn.

Ik vermeed die winkel ook al een jaar na een eerdere
agressieve houding van die man zijn collega, nu moest
ik echter noodgewongen aldaar een pakket ophalen.

Ik heb die man zijn handen de hele middag op mijn rug gevoeld, dat vond ik lastig!!, maar ik schrijf wel de TPG een brief alsmede het postorder
bedrijf.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

En verder zou ik er in ieder geval wel melding van maken bij de plaatselijke politie. Het lijkt mij namelijk niet verkeerd dat dit soort dingen gewoon bekend is. Een volgende keer is er wel sprake van een complete aanranding (of erger) en dan kan allerhand randinformatie heel belangrijk zijn.

Misschien een idee om de brief in concept aan de wijkagent te sturen.
Joosie
Infopolitie Gast

ongewenste intimiteiten

O ja, een heel goed idee om ea nog even te melden bij de wijkagent,
dank je wel Gvd bor.

Het scheelt al heel wat nu er serieus op gereageerd wordt merk ik zelf,
heel fijn om serieus genomen te worden door mensen die echt hun vak
verstaan.
Roland
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Dat zit ik me dus net af te vragen, een harde duw an zich is wel een duidelijke vorm van geweld en aantasting van de persoonlijke integriteit wat dus verboden is, maar niet strafbaar (geen eenvoudige mishandeling, geen aanranding etc.). Of zit ik er naast?

Als die winkel het filliaal is van een keten zou ik zeker een klacht sturen. Stuur hem dan naar de directie en niet naar de klantenservice, kan je een hoop tijd schelen.

En inderdaad, de wijkagent (oa) kan een mutatie maken en eventueel langs gaan om een goed gesprek te hebben met de betreffende verkoper.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Roland schreef:wat dus verboden is, maar niet strafbaar .
Wil je me die nog eens uitleggen
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Volgens mij is het toch zo, dat als iets verboden is, er ook een soort van strafbaarstelling moet zijn en als iets strafbaar is, zal er een verbod voor geschreven moeten zijn.

Dus wel verboden en niet strafbaar??????
MarcH
Jurist/Advocaat
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc

Ongelezen bericht door MarcH »

Onrechtmatig misschien in de zin van een onrechtmatige daad (6:162 BW)?
Roland
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:
Roland schreef:wat dus verboden is, maar niet strafbaar .
Wil je me die nog eens uitleggen
Ja hoor: bij mijn weten mag een burger behoudens noodweer en verdediging geen geweld gebruiken. Voorts is bij wet de persoonlijke integriteit geregeld.

Maar hoe kun je iemand vervolgen voor het schenden van die wetten?
Laatst gewijzigd door Roland op 05 feb 2005, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Wat is bij een onrechtmatige daad dan het verbod?
MarcH
Jurist/Advocaat
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc

Ongelezen bericht door MarcH »

De bekende zorgvuldigheidsnorm mogelijk: men mag niet handelen in strijd met hetgeen in de maatschappij betamelijk is. Daaronder kan je ook de persoonlijke integriteit wel zetten. Een concrete wettelijke bepaling is er niet naar mijn mening, persoonlijke levenssfeer en onschendbaarheid van het lichaam als opgenomen in de Grondwet voldoen niet volgens mij.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ik heb nog even na zitten denken maar kan niks vinden wat WEL verboden is maar NIET strafbaar.
Roland
Infopolitie Gast

Geweld gebruiken (de voorgestelde harde duw) is verboden (lichaamlijke integriteit, politie heeft het geweldsmonopoly, heb ik geleerd behoudens noodweer en zelfverdediging uiteraard), maar ik kan nergens vinden waar dit concreet strafbaar gesteld is.

Eenvoudige mishandeling of aanranding kun je volgens mij niet hard maken. Bij eenvoudige mishandeling is het immers noodzakelijk dat er sprake is van fysiek leed of pijn. Ik hoop dat ik een artikel over het hoofd zie?

Bij aanrandig moet er sprake zijn van dwingen of dulden ontuchtige handelingen. Gaat dus ook niet op.

Of wel? ;)
Gesloten