Negeren aanwijzing verkeersregelaar
Moderator: Moderatorteam
Negeren aanwijzing verkeersregelaar
Ik ben bevoegd verkeersregelaar. En een automobilist negeerde 2 tekens, eigenlijk zelfs 3 het stopteken van me collega al, ik gaf hem de aanwijzing dat hij verplicht linksaf moest, en doe werd genegeerd, waarop ik hem een duidelijk stopteken gaf negeerde die ook en reed me beina aan, heb een foto van het kenteken en voertuig. Locatie en tijd van hetvoorval, en natuurlijk me papieren, vkr pas, tvm, gpi. Heb ik dan al alle benodigdheden voor het doen van aangifte en hem van een mooie boet te voorzien. Weet dat ik hem zou aan kunnen geven voor mishandeling maar doet hoef van mij niet persee. Gewoon een mooie geldboete is prima
Re: Negeren aanwijzing verkeersregelaar
Goedenavond, dat klinkt als een vervelende ervaring. Allereerst, dit is een website over de politie, niet van de politie. U benoemd dat u wenst dat de bestuurder een boete krijgt. Daar kunnen we u helaas niet bij helpen.
Wel kunnen we met u meedenken. Het staat u uiteraard vrij om aangifte te doen. U benoemd dat u een aantal zaken en papieren heeft verzameld. Dat klinkt compleet.
Echter betwijfel ik of hier sprake is van mishandeling. U zegt dat u bijna geraakt werd. Heeft u letsel opgelopen? Zo niet, dan is het waarschijnlijk geen mishandeling. Mogelijk is er wel sprake van een ander strafbaar feit.
Wellicht dat een van mijn collegas mij kan aanvullen.
Met vriendelijke groet
Wel kunnen we met u meedenken. Het staat u uiteraard vrij om aangifte te doen. U benoemd dat u een aantal zaken en papieren heeft verzameld. Dat klinkt compleet.
Echter betwijfel ik of hier sprake is van mishandeling. U zegt dat u bijna geraakt werd. Heeft u letsel opgelopen? Zo niet, dan is het waarschijnlijk geen mishandeling. Mogelijk is er wel sprake van een ander strafbaar feit.
Wellicht dat een van mijn collegas mij kan aanvullen.
Met vriendelijke groet
viewtopic.php?t=40905
Dit is een eerder topic waarop deze punten benoemd worden:
"1. Uw verklaring en tenminste één getuigenverklaring;
2. Kenteken, merk, type, kleur van het voertuig;
3. Signalement van de bestuurder;
4. Dag, datum en tijdstip van het gedrag;
5. Nadere beschrijving van de gebeurtenis;
6. Rijrichting van de bestuurder."
Of dit dan afgedaan wordt met een MEOS-verbaal op R 630 b (470 euro) durf ik niet te zeggen, wellicht dat een van de andere collega's het kan bevestigen.
Daarnaast zie ik uit dit verhaal geen mishandeling terugkomen, en ik gok dat poging zware mishandeling ook niet zou opgegaan/moeilijk te bewijzen valt.
Dit is een eerder topic waarop deze punten benoemd worden:
"1. Uw verklaring en tenminste één getuigenverklaring;
2. Kenteken, merk, type, kleur van het voertuig;
3. Signalement van de bestuurder;
4. Dag, datum en tijdstip van het gedrag;
5. Nadere beschrijving van de gebeurtenis;
6. Rijrichting van de bestuurder."
Of dit dan afgedaan wordt met een MEOS-verbaal op R 630 b (470 euro) durf ik niet te zeggen, wellicht dat een van de andere collega's het kan bevestigen.
Daarnaast zie ik uit dit verhaal geen mishandeling terugkomen, en ik gok dat poging zware mishandeling ook niet zou opgegaan/moeilijk te bewijzen valt.
- Hilde
- Moderator
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Belangrijk is wat u verstaat onder "bijna aanrijden", dit ivm poging zware mishandeling / poging doodslag.
@Lugi006 aub geen politietaal in de niet-uniform-delen van het forum. Gasten (en veel leden) weten niet wat een "MEOS-Verbaal) is.
@Lugi006 aub geen politietaal in de niet-uniform-delen van het forum. Gasten (en veel leden) weten niet wat een "MEOS-Verbaal) is.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)