zwangerschap

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Angelique
Infopolitie Gast

zwangerschap

Ongelezen bericht door Angelique »

Hoi geachte dames/heren.

Heb een vraag omtrent gordeldragen tijdens zwangerschap?
Is dit verplicht?
Mag je je gordel eerst dicht doen en dan alleen het borstgedeelte om doen?
Is 3 puntsgordel verplicht?
Vanaf welke week mag dit dan of niet?

Groetjes Angelique
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Zwangerschap is geen vrijstelling voor het dragen van de gordel. De gordel zal dus altijd om moeten. Goed gedragen heeft de gordel ook geen invloed op de vrucht bij een eventueel ongeval.

Het borstgedeelte van de gordel achter de rug laten lopen is niet toegestaan.
Roberto
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roberto »

Zwangere vrouwen zijn niet uitgezonderd van de gordeldraagplicht.

Tarief boete autogordels niet dragen
Het niet dragen van de autogordel kan U een boete kosten van € 45,-

Behalve een boete, loopt U de kans dat de verzekeringsmaatschappij de letselschade - ontstaan bij een aanrijding - niet dekt als blijkt dat U geen gordel droeg.
Angelique
Infopolitie Gast

Ik bedoel het heupgedeelte niet te dragen..dus je maakt je gordel eerst vast..en je doet alleen het borstgedeelte om?

Bedankt alvast voor jullie reactie....

Groetjes Angelique
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Het achterwege laten van de heupgordel resulteert in zoiets als het 'submarine-effect'.

Dit betekent zoveel als het onder de (schuine) gordel doorschuiven en alsnog door de hele auto geslingerd worden of voortijdig al gewurgd worden (door het schuine gedeelte van de gordel.)

Is ook niet aan te raden....

Gevoelsmatig klinkt het onlogisch, maar, zoals Leo al aangeeft, is het gewoon het beste om de gordel volledig te dragen. Heel simpel omdat deze het leven van de moeder kan redden en zonder moeder sowieso geen kind...

Klinkt misschien wat raar en bot, maar ik weet het ook even niet anders te vertellen... :oops:
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 04 feb 2005, 15:49, 2 keer totaal gewijzigd.

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Ankie
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ankie »

Ik weet dat een collega ooit een aparte gordel gekocht had voor in de auto omdat ze zwanger was. Deze zat dan niet dwars over de buik en was wel toegestaan bij mijn weten.
Angelique
Infopolitie Gast

Iedereen bedankt voor de antwoorden...ik zal braaf mijn gordel blijven dragen zoals ik elke dag doe...

Groetjes Angelique
Gesloten