geen papier van proces na aanhouding.
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
geen papier van proces na aanhouding.
Nou ben ik net aan gehouden door de politie.
ik reed te hard door de bebouwde kom, nadat de politie een stop teken gegeven had ben ik gestopt en kreeg ik te horen dat ik te hard had gereden, hij zij iets van 100 terwijl ik er maar rond de 80 reed, nou heb ik misschien 1 geluk en dat is dat er een vriend van me langs zat.
nou is mijn vraag aan het einde zei die iets vaags over waar ik te hard had gereden en dat klopte al niet, ook kreeg ik er geen bewijs van en dat was nieuw zei die voor mij totaal vreemd. dus weet nu niks ook niet hoe veel ik te hard reed. hij heeft er maar 400 meter achter gezeten. wat kan ik hieraan doen om te zorgen dat ik geen al te hoge boete krijg voor iets wat ik niet gedaan heb. nou ja niet zo veel als hij zegt.
hey was een auto met geen geijkte meters er in en zo hoe kan hij dan bewijzen hoe hard ik gereden heb.
al vast bedankt groeten thomas.
reactie als kan via mail.
Opm. thijeleo
Emailadres ivm spyrobots verwijderd
ik reed te hard door de bebouwde kom, nadat de politie een stop teken gegeven had ben ik gestopt en kreeg ik te horen dat ik te hard had gereden, hij zij iets van 100 terwijl ik er maar rond de 80 reed, nou heb ik misschien 1 geluk en dat is dat er een vriend van me langs zat.
nou is mijn vraag aan het einde zei die iets vaags over waar ik te hard had gereden en dat klopte al niet, ook kreeg ik er geen bewijs van en dat was nieuw zei die voor mij totaal vreemd. dus weet nu niks ook niet hoe veel ik te hard reed. hij heeft er maar 400 meter achter gezeten. wat kan ik hieraan doen om te zorgen dat ik geen al te hoge boete krijg voor iets wat ik niet gedaan heb. nou ja niet zo veel als hij zegt.
hey was een auto met geen geijkte meters er in en zo hoe kan hij dan bewijzen hoe hard ik gereden heb.
al vast bedankt groeten thomas.
reactie als kan via mail.
Opm. thijeleo
Emailadres ivm spyrobots verwijderd
Je zegt:"Dus weet nu niks, ook niet hoeveel ik te hard reed".
Je weet als ik dit zo lees heel veel:
1) de agent heeft gezegd, dat je 100 km/h reed.
2) je weet de straat/plaats waar je het stopteken hebt gekregen
3) je weet hoe laat het was.
4) je weet met welke auto je gereden hebt.
5) je weet waar je hebt gereden, binnen de bebouwde kom zeg je immers.
Met deze gegevens kun je zelf al de bon invullen.
Over een poosje krijg je een beschikking thuisgestuurd. Op de achterkant van die beschikking staat beschreven hoe je bezwaar kunt maken. Of je daar gebruik van maakt, ligt aan jezelf.
Over de geijkte teller kan ik niks zeggen, omdat ik niet weet of die teller wel of niet geijkt is. Dat weet jij ook niet. Hiervoor zul je bij die agent zelf ten rade moeten gaan.
Je weet als ik dit zo lees heel veel:
1) de agent heeft gezegd, dat je 100 km/h reed.
2) je weet de straat/plaats waar je het stopteken hebt gekregen
3) je weet hoe laat het was.
4) je weet met welke auto je gereden hebt.
5) je weet waar je hebt gereden, binnen de bebouwde kom zeg je immers.
Met deze gegevens kun je zelf al de bon invullen.
Over een poosje krijg je een beschikking thuisgestuurd. Op de achterkant van die beschikking staat beschreven hoe je bezwaar kunt maken. Of je daar gebruik van maakt, ligt aan jezelf.
Over de geijkte teller kan ik niks zeggen, omdat ik niet weet of die teller wel of niet geijkt is. Dat weet jij ook niet. Hiervoor zul je bij die agent zelf ten rade moeten gaan.
-
- Infopolitie Gast
Dat geldt niet alleen voor 50 km/h maar ook voor 30 km/h te hard...::Frans::.. schreef:Overgigens, als het 50 km/h te hard was binnen de bebouwde kom weet niemand hoe hoog het bedrag zal zijn, met uitzondering van de OvJ. Hij zal het bedrag bepalen....
Boven de 30 km/h wordt het een strafzaak en dan heb je het over een VE i.p.v. BE.
-
- Infopolitie Gast
hij zei alleen dat ik geluk had dat ik mijn rijbewijs niet kwijt was heeft geen exacte snelheid gezegt.
Ook heeft ie mij ergens geklokt zoals hij het zelf zegt waar ik niet ben geweest. Hoe kan dit dan? Na een bocht zag ik een auto (de politieauto) dus die 300 meter achter me zat, dus van te voren heeft ie me geklokt zegt hij.
Dat is dus op een weg die maar 500 meter lang is daar tussen heeft hij mij geklokt door achter me te rijden. Daar zat ie al 300 meter achter mij en moet hij nog naar me toe rijden ook.
Ik weet dat ik daar niet harder heb gereden dan 80 km per uur. Ik weet dat ik een boete krijg, is ook meer als terecht, dat klopt, maar als hij beweert dat ik er 100 reed wat kan ik er aan doen als dat niet zo was.
Daarnaast vind ik het nog raar dat ik na staandehouding en een proces verbaal geen bewijs van iets heb. Ik bedoel normaal krijg je een geel papiertje, waarom nu niet.
groeten Thomas.
opm. admin
Taaltechnische enigszins aangepast
Ook heeft ie mij ergens geklokt zoals hij het zelf zegt waar ik niet ben geweest. Hoe kan dit dan? Na een bocht zag ik een auto (de politieauto) dus die 300 meter achter me zat, dus van te voren heeft ie me geklokt zegt hij.
Dat is dus op een weg die maar 500 meter lang is daar tussen heeft hij mij geklokt door achter me te rijden. Daar zat ie al 300 meter achter mij en moet hij nog naar me toe rijden ook.
Ik weet dat ik daar niet harder heb gereden dan 80 km per uur. Ik weet dat ik een boete krijg, is ook meer als terecht, dat klopt, maar als hij beweert dat ik er 100 reed wat kan ik er aan doen als dat niet zo was.
Daarnaast vind ik het nog raar dat ik na staandehouding en een proces verbaal geen bewijs van iets heb. Ik bedoel normaal krijg je een geel papiertje, waarom nu niet.
groeten Thomas.
opm. admin
Taaltechnische enigszins aangepast
De enige die je antwoord kan geven is de agent zelf, het forum heeft er niet bij gestaan toen je werd staande gehouden.
Zoals al eerder gezegd is het wel zo netjes om een bon uit te reiken, maar het hoeft niet. Via de beschikking die je binnenkort toegestuurd krijgt, zul je te weten komen, waarvoor je bent bekeurd.
Zoals al eerder gezegd is het wel zo netjes om een bon uit te reiken, maar het hoeft niet. Via de beschikking die je binnenkort toegestuurd krijgt, zul je te weten komen, waarvoor je bent bekeurd.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Dat doet een agent niet. Ten eerste schiet hij er niets mee op en ten tweede staat hij onder ede/ belofte.thomas vermeulen schreef:oftewel hij kan nu van alles opschrijven wat ik niet eens gedaan zou hebben en zo
kan ik er wat mee als een maat van me langs me zat en die weet ook dat ik niet harder heb gereden als 80.
groeten thomas.
-
- Infopolitie Gast
Gewoon afwachten en eventueel voorgaan. Daarnaast lijkt het me sterk dat je vriend die naast je zit op de teller kijkt als je met 80 of 100 door de bebouwde kom rijdt. Want of het nu 80 of 100 is er is sprake van een onverantwoordelijk rijgedrag. Ik denk dat je in dit geval dus het probleem eerst bij jezelf moet zoeken en niet bij de verbaliserende agent.thomas vermeulen schreef:oftewel hij kan nu van alles opschrijven wat ik niet eens gedaan zou hebben en zo
kan ik er wat mee als een maat van me langs me zat en die weet ook dat ik niet harder heb gereden als 80.
groeten thomas.
-
- Lid
- Geslacht:
Thomas Vermeulen:
Maar waarom het moraliserende vingertje, wanneer hij aangeeft dat de bekeuring terecht is?
De manieren waarop de politie een overtreding kan bekeuren, zijn niet bij iedereen bekend, daarom deze vraag, waarop trouwens al een paar nette antwoorden gegeven zijn.
Martin:Ik weet dat ik daar niet harder heb gereden dan 80 km per uur. Ik weet dat ik een boete krijg, is ook meer als terecht,
Een normale vraag, dacht ik.Want of het nu 80 of 100 is er is sprake van een onverantwoordelijk rijgedrag. Ik denk dat je in dit geval dus het probleem eerst bij jezelf moet zoeken en niet bij de verbaliserende agent.
Maar waarom het moraliserende vingertje, wanneer hij aangeeft dat de bekeuring terecht is?
De manieren waarop de politie een overtreding kan bekeuren, zijn niet bij iedereen bekend, daarom deze vraag, waarop trouwens al een paar nette antwoorden gegeven zijn.