lastig gevallen worden via e-mail en forum

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Els
Infopolitie Gast

lastig gevallen worden via e-mail en forum

Ongelezen bericht door Els »

Hallo,
ik zat op een forum, waar ik op een gegeven moment een meningsverschil kreeg met de beheerder over de manier waarop zij meende te moeten reageren op een geplaatst bericht.
Dit liep zó hoog op, dat ze mij een stuk of 20 mailtjes heeft gestuurd met telkens hetzelfde onderwerp: ik moet toegeven dat zij het goed gedaan had, wat ik uiteraard niet doe omdat ik het er nog steeds niet mee eens ben.

Nu ben ik uit nood zelf een forum begonnen en heb tegen haar gezegd dat ze niet welkom is.
Zij probeert uit alle macht tòch binnen te komen, o.a. door een fake naam en adres op te geven en daarmee rare reacties te geven.

Maar het loopt nu zó hoog op, dat zij mijn leden lastig valt met mailtjes, die over mij gaan en waarin ik van alles beschuldigd wordt. Ook zet zij mensen aan, lid te worden van mijn forum en dan rare berichten te plaatsen.

Kan ik hier wat tegen doen en zo ja, WAT?
Dit is echt niet leuk meer en ik ben allang gestopt om te antwoorden, want alles wat je zegt wordt direct omgedraaid en tegen je gebruikt.

Ik bezit overigens een heel Word-document met kopietjes van de mails en berichten van het forum over de kwestie waar we 'ruzie' over hebben.
Het liefst krijg ik een adres, waar je zulke misstanden kunt melden, zodat ik haar daarmee kan proberen te bewegen om te stoppen.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

Volgens mij gaat The Master van dit forum je precies vertellen hoe je ongewenste gasten kunt mijden.
Els
Infopolitie Gast

zie hierboven

Ik vergeet erbij te zeggen, dat zij haar positie als beheerder misbruikt heeft door in mijn profiel een aantal dingen te wijzigen, o.a. mijn emailadres weg te halen en in plaats van mijn website een andere link neer te zetten.

Vooral dit laatste vind ik een inbreuk in mijn privacy, mag dit zomaar?
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ik denk dat een forum een heel raar iets is op internet op dat gebied, een gebied wat niet duidelijk omlijnd is.
Je schrijft je in op iemands website om te discussieren, maar het blijft de website van die beheerder. Het is geen openbaar terrein of zo. Dus ik denk dat de bevoegdheden van de beheerder heel ver gaan daarin.
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou zeggen wees wijs, ga van haar Forum af!
En ik dacht dat als je admin van je eigen forum hebt je altijd nog het IP van diegene kunt bannen.

Het kost mischien een beetje energie maar dat lijkt mij de oplossing!
Succes ermee.
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Anonymous schreef:Ik zou zeggen wees wijs, ga van haar Forum af!
En ik dacht dat als je admin van je eigen forum hebt je altijd nog het IP van diegene kunt bannen.

Het kost mischien een beetje energie maar dat lijkt mij de oplossing!
Succes ermee.
:? ik ben éérst veranderd in Gast (mag dus alleen meekijken) en daarna ging ze mijn profiel vernaggelen... kon dus niets meer veranderen. En ik ga daar ook niet meer kijken, heeft voor mij helemaal afgedaan.

Nu heeft ze na vragen van anderen mijn hele profiel leeggehaald, dus in feite besta ik daar alleen nog als naam.
Ik werd op non-actief gezet omdat ik zogenaamd niet actief was. Had bijna twee weken niet gepost (na 9000 berichtjes in 12 maanden kun je dat niet meteen 'niet actief' noemen hè?)

En we zijn inderdaad bezig die IPadressen van haar en haar 'clubgenoten' in de ban te zetten.
Maar het gaat ook om het principe, ze blijft mensen lastig vallen met de vraag waarom ze niet op mijn forum mag. :?
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

je kunt in je eigen regels opnemen dat je ongevraagd mensen kunt weren.

doen we hier een enkele keer ook wel.
Els
Infopolitie Gast

Begrijp ik goed dat ik juridisch gezien geen enkele stap kan ondernemen?
Ook niet via haar provider?
sunwave
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Jouw account op het forum staat op haar webruimte en heb je er geen zeggenschap over. Ze kan aan haar forum veranderen en aanpassen wat ze wilt (of het netjes is is een andere vraag)

Over je eigen forum: blok haar op IP-adres. Meestal zit er in de forum software standaard deze functie. Anders kan je contact op nemen met je beheerder die dit kan instellen per account.

Wijziging

Oplossing voor het blokkeren op IP-adres:
Ga naar kladblok, maak een bestand dat heet .htaccess
Zet hierin het volgende:

Code: Selecteer alles

order allow,deny
deny from XXX
allow from all
Waarbij je XXX veranderd in het IP adres, en vervolgens upload je dit bestand.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

@sunwave:

Goeie tip, voor jou en voor mij. Maar els gaf al aan dat ze niet zo veel verstand heeft van dit soort zaken. Dan is het supergevaarlijk om met .htaccess te gaan prullen, juist omdat bij een verkeerde indeling van je htaccess de gehele map onbereikbaar kan worden.

Het beste is om in het aministratiepaneel te bannen op ip, email en gebruikersnaam. Er zijn nog wel een paar uitbreidingen meer, maar dat zijn modificaties aan de broncode. Ook daar moet je iets meer dan een beginnend forumbeheerder voor zijn.

Ik ben dus heel blij dat je meedenkt, let er wel even op dat niet iedereen zo thuis is in deze materie en het dsaarom misschien ook handig is als je de gevaren erbij vermeld. Dan kan els zelf de beslissing nemen.... :wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Els
Infopolitie Gast

Oké, bedankt voor de tip, ik weet in het administratiepaneel de IPban te vinden daar staan ze inmiddels ook in hoor!
Maar mijn frustratie betreft het sturen van ongewenste e-mail met daarin inmiddels grove beledigingen en leugens, plus het aanzetten tot sabotage van andermans forum.
:?
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Je kunt eens kijken of er een soort van "bemiddelaar" is die onpartijdig tussen jullie in kan gaan staan. Volgens mij schieten jullie er beiden niet veel mee op zo, en loopt het een beetje uit op een kinderachtig ik treiter jou-jij treitert mij spelletje.....

succes ermee!
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Els
Infopolitie Gast

Ik kreeg net van een andere kant een ander advies: gewoon negeren.
Plus bannen op mijn forum, gaat misschien de 'zin' er eens af.
Ik hoop dat dat werkt! :lol:
Bedankt voor jullie adviezen en ik zal af en toe nog eens kijken of er nog wat meer bij gekomen is.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Aangezie TS tevreden is met het antwoord, wordt dit topic nu gesloten.
Gesloten