Lekker is dat..

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast
Infopolitie Gast

Lekker is dat..

Ongelezen bericht door Gast »

Heb gesolliciteerd voor politie, aanvankelijk niveau 3 of niveau 4, waar voor beide geen plek is. Heb ik dus maar niveau 2 gedaan. Blijkt nu dat je als niveau 2 alleen maar simpele taken doet zoals achter een balie zitten en fietsers die door de stad fietsen boetes geven. Nou niet echt iets waar ik bij de politie voor zou willen gaan. Mogelijkheid om later verder te stromen?
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Als jij zo neerkijkt op niveau 2 collega's adviseer ik je dringend niet te solliciteren.

Als ik zie wat bij ons de surveillanten zoal doen, contacten leggen met randgroepjongeren bijvoorbeeld. Sommige van die collega's weten het hele hebben en houwen van sommige gasten.
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dan heeft u me verkeerd begrepen ik kijk er totaal niet tegenop. Maar als je havo heb gedaan wil je liever iets hogers dan niveau 2, snapt u?
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik snap het wel alleen vond de toonzetting even verkeerd.
Als je voor niveau 2 bent aangesteld dan blijf je dat in principe. Wel zijn er mogelijkheden om door te stromen maar dat is geen vaste regel en eerder uitzondering.
Schrijf je in op dit forum en dan wordt je overvoerd met informatie op dat gebied en kun je ook eens vragen waar collega's van niveau 2 zich zoal mee bezighouden.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Gast schreef:Dan heeft u me verkeerd begrepen ik kijk er totaal niet tegenop. Maar als je havo heb gedaan wil je liever iets hogers dan niveau 2, snapt u?
Ga er met HAVO nou eens niet van uit dat je wel even wat hoger kunt scoren....ik heb veel slimmere gasten finaal zien afbranden.

Neem een goed advies aan: als je op niveau 2 wilt binnenstromen kun je ook door naar 3 en verder....en de rest ligt aan jezelf, niet aan je opleiding.... :wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Roland
Infopolitie Gast

Re: Lekker is dat..

Ongelezen bericht door Roland »

Gast schreef:Blijkt nu dat je als niveau 2 alleen maar simpele taken doet zoals achter een balie zitten en fietsers die door de stad fietsen boetes geven. Nou niet echt iets waar ik bij de politie voor zou willen gaan.
Dat blijkt je nu pas? Dus je informeert niet wat een baan inhoud voordat je ergens naar solliciteert?

Als je denkt dat bovengenoemde voorbeelden het enige is wat surveillanten doen heb je het goed mis. En achter de balie zitten op een politiebureau ook echt niet zo simpel als dat jij kennelijk denkt.

Vooropleiding zegt ook bij lange na niet alles.
T-nus
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Heb zelf ook HAVO gedaan en ben in april 2005 klaar met mijn opleiding niveau 2 (ass. politiemedewerker) Ben om exact dezelfde reden als jij aan niveau 2 begonnen, geen plek. Maar heb er nog geen minuut spijt van gehad. Je takenpakket bestaat uit veel meer dan dat jij even opnoemde in 2 regels.

Als je echt bij de politie wilt dan solliciteer je verder bij een ander korps OF je begint gewoon als niveau 2 en je bent alvast binnen. Als je na verloop van tijd (wel enige jaren) de capaciteiten hebt voor niveau 3 dan vallen ze heus wel op.....

Succes ermee!!
Thijs
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

beste gast,
Over het algemeen is het zo dat mensen met een hogere opleiding zich de theorie sneller eigen maken. Dat kan een voordeel zijn, maar bij de keuring word je getest op de aanwezige competenties. Het gaat dus om die competenties en eigenschappen waar op wordt gelet en als je die niet hebt maak je ook niet veel kans in eerste instantie. Die competenties hebben echter niets te maken met of je nu mavo, havo of vwo hebt gedaan. Iemand die VMBO basis doet kan dus over beter ontwikkelde competenties beschikken dan iemand met een havo diploma en andersom.

kijk anders even op

Kom bij de politie

Vind hier alle informatie over het werk, de opleiding, banen, selectieprocedure en korpsen. Kombijdepolitie is het startpunt van jouw carrière bij de politie.
daar kun je de competenties terugvinden en meer relevante informatie.

succes in elk geval,
Thijs
jerommekeaalsmeeer
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door jerommekeaalsmeeer »

Ik ga zelf ook solliciteren, maar Ik ga eerst een brugjaar doen op het ROC.

Misschien wat voor jou, kun je je vaardigheden beetje opvijzelen etc.

Binnenkort komt er niveau drie vrij en kun je daar solliciteren.
Thijs
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

jerommekeaalsmeeer schreef:k ga zelf ook solliciteren, maar k ga eerst een brugjaar doen op het roc

misschien wat voor jouw, kun je je vaardigheden beetje opvijzelen etc

binnekort komt er niveau drie vrij en kun je daar solliciteren
Waar wil je dat gaan doen Jerommeke?

Ik zit namelijk op het brugjaar in Breda en het is echt superleuk!
DaV
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

@ gast

Ik zou me als ik jouw was maar is beter oriënteren in het vak, als jij denkt dat achter een bali zitten op het bureau eenvoudig is.

Daarnaast je opleiding zegt echt niet zoveel, want je kan de slimste zijn maar daar haal je je sport/psychologische test niet mee.
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 52

Ongelezen bericht door rai »

DaV schreef:Daarnaast je opleiding zegt echt niet zoveel, want je kan de slimste zijn maar daar haal je je sport/psychologische test niet mee.
Of met communicatieve vaardigheden een hork zijn, kom je ook niet ver mee.....
Gesloten