Een voertuig is achterop mijn auto gereden. voor mij staat een rij auto's te wachten tot het stoplicht op groen springt. Dit gebeurt en allen trekken op, op het monent dat ik +- een halve meter van de streep ben zie ik het stoplicht op oranje springt hierop trap ik direct mijn rempendaal in en sta direct stil een auto achter mij verwachtte dat ik door zou rijden remt te laat na het optrekken en rijd tegen mij aan. Hoe kan ik de schuldvraag terug vinden en in welk artiekel van het wetboek of verkeersregelementen kan ik iets terug vinden over het achterop rijden op een ander voertuig.
Naar mijn mening heeft het voertuig achter mij geen voldoende afstand gehouden. :?:
verkeersovertreding
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Twee artikelen zijn hier van toepassing:
Omdat er mogelijk meerdere factoren een rol speelden, wordt er hier geen uitspraak over een eventuele schuldvraag gedaan, maar met deze 2 artikelen kunt u behoorlijk 'aan de slag'.
(T-nus is me voor.
)
en het volgende artikel:Artikel 68
1.
Bij driekleurige verkeerslichten betekent:
a.
groen licht: doorgaan;
b.
geel licht: stop; voor bestuurders die het teken zo dicht genaderd zijn dat stoppen redelijkerwijs niet meer mogelijk is: doorgaan;
c.
rood licht: stop.
Voor uw gedrag is het eerste artikel van toepassing en voor degene die u aanreed, het tweede artikel.Artikel 19
De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Omdat er mogelijk meerdere factoren een rol speelden, wordt er hier geen uitspraak over een eventuele schuldvraag gedaan, maar met deze 2 artikelen kunt u behoorlijk 'aan de slag'.

(T-nus is me voor.

Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 02 feb 2005, 17:47, 2 keer totaal gewijzigd.
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
- rich
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
Zeggen niet maar denken wel....Als er een verkeersovertreding begaan is door de ene partij kan de schuld nog altijd bij de ander partij ligen. De politie zal ook vrijwel nooit zeggen wie er schuldig is bij een verkeersongeval.
Bij sommige aanrijdingen maak je PV op en dan zal je een van de partijen toch als verdachte moeten horen. Je wijst dus weldegelijk iemand als verdachte van een strafbaar feit aan en dus ook indirect wie er de schuldige is naar jouw mening.
Soms hoor je wel eens de opmerking dat men beide partijen als verdachte hoort en dan ook twee verdachten invoert in het PV terwijl dat soms niet eens mogelijk is. Om iemand als verdachte te horen zal deze persoon mi eerst verdachte moeten zijn.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.