Goedenavond
Sinds een kleine week staat de camper van de overburen voor onze ramen geparkeerd. (Evenals vorig jaar rond deze tijd)
Eigenaar heeft mij vorig jaar aangesproken met de vraag of wij hier moeite mee hadden. Heb meneer toen gewezen op de APV regels.
Deze lapt eigenaar aan zijn laars getuige het feit dat de camper er gewoon weer staat.
Gemeente is op de hoogte maar laat het tot dusver opnieuw afweten.
Wat te doen?
Het zorgt tevens voor minder parkeergelegenheid voor omwonenden.
Parkeer overlast
Moderator: Moderatorteam
Re: Parkeer overlast
Ik lees dat de campereigenaar heel netjes met u in contact is getreden om te vragen of u bezwaar had tegen het parkeren ervan. Ik lees niet terug dat u duidelijk aangegeven had dat u dit bezwaarlijk vond, enkel dat u verwezen heeft naar de APV.
Het eerste is vanuit menselijk oogpunt richting de buur, het tweede is iets van regelgeving. Dit zijn twee verschillende dingen. Dat hij zich niet aan de APV houdt is tussen hem en de (kleine) overheid.
Mijn advies zou zijn om dus alsnog met de buurman in gesprek te gaan en duidelijk aan te geven op een nette manier dat u dit dus niet prettig vindt maar dat u het wel waardeert dat hij u vooraf om een mening is komen vragen.
Het eerste is vanuit menselijk oogpunt richting de buur, het tweede is iets van regelgeving. Dit zijn twee verschillende dingen. Dat hij zich niet aan de APV houdt is tussen hem en de (kleine) overheid.
Mijn advies zou zijn om dus alsnog met de buurman in gesprek te gaan en duidelijk aan te geven op een nette manier dat u dit dus niet prettig vindt maar dat u het wel waardeert dat hij u vooraf om een mening is komen vragen.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Parkeer overlast
Daarnaast ligt het toezicht op de lokale regels in beginsel bij de gemeente. Komt u er beiden niet uit dan zult u de gemeente moeten verzoeken om te gaan handhaven.
Stay safe out there.