Uitleg video

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Een anonieme gast
Infopolitie Gast

Uitleg video

Ongelezen bericht door Een anonieme gast »

Hallo Allen,

Net kwam ik langs deze video van 3 dagen geleden tegen. https://www.youtube.com/watch?v=Cd8Oqk8KD3w
Wat ik er van begrijp is dat de politie geen verklaring wil afleggen over het voorval, dus kunnen we alleen afgaan op hetgeen deze persoon in zijn verhaal verteld aan de pers.

Als ik de video bekijk, lijkt het er op dat de persoon volledige medewerking verleent aan de brandweer. Wat kan een dergelijke reactie van de betreffende agenten dan terweeg brengen om er op deze manier in te springen?

Ik vraag dit puur om een inzicht te krijgen in dit voorval, omdat ik best begrijp dat een verhaal twee kanten heeft, daarom vind ik het dus juist jammer dat er geen officiele reactie is, terwijl juist ik, en vele anderen wel met vragen blijven zitten. Als we namelijk alleen de videobeelden bekijken, laat dat juist een slechte kant van de betreffende agenten zien, terwijl er natuurlijk sprake kan zijn van een volledig ander verhaal dan we te horen hebben gekregen.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: Uitleg video

Ongelezen bericht door SWAT »

We waren er niet bij dus wat er precies is gebeurd weten wij ook niet. Pepperspray mag worden gebruikt ter aanhouding van een niet meewerkende verdachte. Dus aannemelijk is dat de betreffende ondernemer aangehouden werd. Waarom weten we niet en dat verteld het "slachtoffer" ook niet en dat is vreemd wat dat wordt je na aanhouding meermalen verteld.
Het "slachtoffer" kan altijd een klacht indienen over het politie optreden. Meer valt er niet te zeggen over dit filmpje.
Stay safe out there.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Re: Uitleg video

Ongelezen bericht door Frans »

Het probleem is dat wij je hier geen antwoorden kunnen geven.

De ondernemer zegt, en ik geloof hem daarin, dat de agenten die aan het begin van het incident erbij kwamen relaxt waren, bekenden. "Doe lekker je ding". Nu zou ik dat zelf niet zo hebben gezegd als het pand ernaast in de hens staat maar, soit.

De ondernemer zegt vervolgens dat de beelden niet liegen, eens. Maar we weten nog steeds maar het halve verhaal, step dat de brandweer heeft laten weten dat er niemand het pand van de dealer in mocht vanwege het vrijkomen van schadelijke gassen bij meting (een voorbeeld).

De dealer zegt, van agent a mag ik mijn autos redden, dan komt agent b, die net heeft verteld dat hij het pand niet in mag vanwege die gassen...

En dan heb je 2 partijen lijnrecht tegenover elkaar die beiden in 1e instantie goed bedoelen.

De dealer lijkt me ook niet de flauwste (terecht, hij wil zijn nering redden), de agent...

Maar goed, dit zou zomaar 1 van de vele mogelijke verklaringen kunnen zijn, let wel, ik ben er niet bij geweest en ik ga af op hetzelfde filmpje.

Ik denk dat de dealer het ook niet op deze manier moet doen, bel even naar dat bureau en ga met die jongens even een kop koffie drinken. Doe dat niet via Powned (zonder waardeoordeel over die omroep).
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten