Registratie met actieve VPN

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Registratie met actieve VPN

Ongelezen bericht door Frans »

Registratie met VPN - de uitleg
De laatste tijd merken we dat we met grote regelmaat vragen krijgen waarom mensen die zich registreren met een (actieve) VPN niet worden geaccepteerd. Die reden is heel simpel: Op het moment dat je het registratieproces doorloopt checkt het systeem of je geen geautomatiseerd script bent (bijvoorbeeld) en of je (ip-adres) niet op een zogenaamde signalerings-lijst staat (een blacklist). Deze lijst is een lijst die automatisch wordt gevuld met ip-adressen van personen/bots/scripts die op forums en websites allerhande zaken plaatsen die wij er niet op willen hebben (en ik denk onze gemiddelde bezoeker ook niet). Daarnaast willen we heel simpel gewoon weten met wie we te maken hebben als je je registreert. Niet om je te kunnen controleren, volgens onze eigen forumregels zullen wij, beheerders er zelfs alles aan doen wat in onze macht ligt om je gegevens veilig te houden met uitzondering van die wettelijke grondslag waar we aan zullen moeten voldoen. Wel omdat het forum en onze leden elkaar respecteren, netwerken, goed met elkaar omgaan, er goeie en respectvolle discussies en gesprekken ontstaan maar helaas heeft het verleden ons geleerd dat dit niet kan zonder (enige) controle.

Mailen en uitleggen
Ik merk ook dat mensen ons daarna gaan mailen en willen uitleggen dat ze, voor hun eigen veiligheid, die VPN gebruiken. Ik begrijp het, helemaal en iedereen mag, wat mij betreft ervoor kiezen om wel of niet een VPN en/of een proxy te gebruiken, die keuze is geheel vrij aan iedereen. Het enige wat wij niet en onder geen enkele voorwaarde accepteren, is registratie via een actieve VPN. Mailen daarover heeft geen dan ook enkele zin.

Berichten plaatsen als gast
Het staat iedere gast vrij om berichten te plaatsen of vragen te stellen, met -of zonder- VPN, zoals we dat al meer dan 20 jaar doen. Berichten plaatsen als gast is altijd anoniem geweest en zal wat ons, het team betreft, ook altijd anoniem blijven.

Tot slot
Voor alle duidelijkheid, we maken hier dus ook geen uitzonderingen op (ik kreeg gister nog een mail dat iemand zich ernstig zorgen maakt over zijn digitale veiligheid), je zit op een forum met, voor een knap deel, politiemensen. Als je je hier druk maakt om je digitale veiligheid (wat wij als beheerders letterlijk elke dag al doen om te zorgen dat jullie, gasten en leden onbezorgd het forum kunnen bezoeken) bij enkel het registratieformulier, dan heb je een ander probleem waar wij je niet mee verder kunnen helpen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten