Beste, mijn vraag is de volgende.
Ik ben bijna in de positie om een vuurwapen verlof aan te vragen, nu schiet ik bij een vereniging in de buurt van de woning van mijn vriendin (latrelatie).
Mag ik een kluis en als ik mijn verlof heb een vuurwapen in de kluis in haar huis plaatsen.
mvg.
kluis en vuurwapen plaatsen
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: kluis en vuurwapen plaatsen
Nee, alleen als het adres van uw vriendin ook in het verlof wordt opgenomen.
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
Bedankt voor Uw reactie,
Dus als ik het goed begrijp moet dan mijn verlof op haar adres komen te staan en ik hoef daar dan niet ingeschreven te staan.
mvg.
Dus als ik het goed begrijp moet dan mijn verlof op haar adres komen te staan en ik hoef daar dan niet ingeschreven te staan.
mvg.
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Overleg dat met de afdeling korpstaken van de eenheid waar je onder valt.
Bedenk dat er op het adres waar de wapens worden bewaard ook de nodige controles kunnen en zullen worden uitgevoerd. Je vriendin zal dat wel moeten willen. Een andere optie is mogelijk de kuis van de schietvereniging
Bedenk dat er op het adres waar de wapens worden bewaard ook de nodige controles kunnen en zullen worden uitgevoerd. Je vriendin zal dat wel moeten willen. Een andere optie is mogelijk de kuis van de schietvereniging
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
In beginsel zal een verlof alleen afgegeven worden op een adres waar u daadwerkelijk woonachtig bent. Ik verwacht niet dat men ook een logeer adres in het verlof zal gaan opnemen omdat het voor u ook lastig zal worden om toezicht te houden op uw wapen als dit bij de vriendin in een kluis ligt en u daar korte of lange tijd niet verblijft.
Dus, in theorie mogelijk maar in de praktijk zal dit niet toegestaan worden.
Stay safe out there.
Als kleine aanvulling op de anderen wil ik nog aangeven dat de controles altijd onaangekondigd zullen plaatsvinden. Dus je vriendin zal dan jou moeten verwittigen dat collega’s aan de deur staan en jij zult dan daarheen moeten. Het is niet vrijblijvend en ook niet op afspraak namelijk.
Niet thuis is niet thuis. Dan zullen jullie een andere keer terug moeten komen. Dat is een risico van onaangekondigde controles. Er is geen enkele verplichting om dan naar huis te komen.
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Niet thuis is niet thuis. Maar niet thuis en de kluis in een andere woning waarvan de bewoner ook niet thuis kan zijn maakt de controle een stuk lastiger.
De suggestie om contact op te nemen met korspcheftaken is om dit door te spreken. Want waar verblijf je het meest bij een lat-relatie? de beantwoording van die vraag kan van belang zijn als je bijvoorbeeld 5 dagen per week bij je vriendin verblijft en in de praktijk slechts zeer weinig thuis bent in je eigen woning.
De suggestie om contact op te nemen met korspcheftaken is om dit door te spreken. Want waar verblijf je het meest bij een lat-relatie? de beantwoording van die vraag kan van belang zijn als je bijvoorbeeld 5 dagen per week bij je vriendin verblijft en in de praktijk slechts zeer weinig thuis bent in je eigen woning.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)