Hallo allemaal!!!
Ik vroeg me af of het reizen met een vervalste OV jaarkaart onder artikel. 225 valt? Zo niet, hoe wordt dit dan bestraft?
Groetjes M.
OV Jaarkaart
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
valse kaart
Dat kan wel als uit onderzoek is gebleken, dat de persoon die die kaart gebruikt, de kaart ook heeft vervalst of valselijk heeft opgemaakt. Meestal is dat moeilijk te bewijzen en komt het neer op het rijden zonder vervoersbewijs en krijg je daarvoor een bekeuring.
Er wordt overigens wel scherp gelet op valse OV jaarkaarten, omdat daarmee op grote schaal en nagenoeg georganiseerd mee gefraudeerd wordt.
Er wordt overigens wel scherp gelet op valse OV jaarkaarten, omdat daarmee op grote schaal en nagenoeg georganiseerd mee gefraudeerd wordt.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
vals
Wat jij zegt klopt en in dat soort gevallen is het gemakkelijk aan te tonen, daarom heb ik ook gezegd: "meestal"...Anonymous schreef:Hoezo is dat dan moeilijk te bewijzen??? Als iemand zijn eigen foto over die van een ander plakt, en het opnieuw plastifiseert, dan kun je dat toch zonder einge moeite aantonen???? Of zit dat in werkelijk anders??
Tegenwoordig met de computertechniek en de kleurencopiers is een en ander veel moeilijker te ontdekken en is de gebruiker van de valse kaart vaak niet de vervalser.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: OV Jaarkaart
Ja, dit valt onder het tweede lid van artikel 225 Sr --- Het gebruik van een (ver)vals(t) geschrift.GASTMartijn schreef:Hallo allemaal!!!
Ik vroeg me af of het reizen met een vervalste OV jaarkaart onder artikel. 225 valt? Zo niet, hoe wordt dit dan bestraft?
Groetjes M.