Goedenavond,
Ik had nog 1 avond een leenauto in de vorm van een mini coöper dus ik dacht nog even de auto te testen op een lege weg.
En ja hoor, aangehouden door Marechaussee. Ik reed na correctie 47 te hard op een N weg. Eigen schuld dikke bult. De agent wist mij te vertellen dat ik voor het laatst in 2021 een zware boete heb gehad. Die was voor 44 km te hard en ben toen ook staande gehouden.
Mijn vraag is moet ik nu voor de rechter komen? Is er een kans dat ik een cursus krijg? Of is het gewoon boete betalen en klaar ?
47 te hard buiten bebouwde kom
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: 47 te hard buiten bebouwde kom
Het Openbaar Ministerie (OM) zal u waarschijnlijk een strafbeschikking sturen met een geldboete die past bij uw situatie. Er wordt daarbij gekeken naar uw verkeersverleden.
-
- Infopolitie Gast
Kan ik hier nog enigszins invloed op uitoefenen?
Opmerking van moderator Frans
Berichten van gasten moeten goedgekeurd worden, het kan soms dus even duren voor je je bericht ziet. Ik heb je dubbele bericht dus verwijderd.- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Als u zich niet kunt vinden in de strafbeschikking, kunt u verzet instellen bij de officier van justitie. In dat geval moet u niet betalen. De officier van justitie moet uw verzet twee weken na kennisneming van de strafbeschikking hebben ontvangen. Op grond van de wet is de strafbeschikking na deze datum definitief. Als u geen verzet instelt, komt vast te staan dat u zich schuldig heeft gemaakt aan het strafbare feit. Wanneer u verzet instelt, zal de officier van justitie uw zaak aan de rechter voorleggen. In dat geval kan de officier van justitie op de zitting bij de rechter een zwaardere sanctie eisen. Het vervolg van de zaak is afhankelijk van de uitspraak van de rechter.