Hallo iedereen.
Toen ik inlogde in het online portaal van het cjib zag ik dat ik geflitst was en een boete heb gekregen.
Deze staat vermeld als strafbeschikking.
Kost dit ook een punt van mijn rijbewijs?
Ik ben geen beginnen bestuurder, maar ben wel al een punt verloren door rijden onder invloed
Strafbeschikking
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Strafbeschikking
In tegenstelling tot bv. Duitsland krijg je als “ervaren bestuurder” geen punt bij een (forse) snelheidsoverschrijding, die kun je alleen als beginnend bestuurder krijgen. Dat je een punt hebt voor het rijden onder invloed heeft daar niets mee te maken, die is niet van invloed.
Een punt voor een zware overtreding kun je alleen als beginnend bestuurder krijgen.
De overtredingen die een punt opleveren:
- bumperkleven;
- ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
- het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
- veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
- het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.
Meer informatie over het puntenrijbewijs en het beginnersrijbewijs staat in de veelgestelde vragen
Een punt voor een zware overtreding kun je alleen als beginnend bestuurder krijgen.
De overtredingen die een punt opleveren:
- bumperkleven;
- ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
- het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
- veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
- het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.
Meer informatie over het puntenrijbewijs en het beginnersrijbewijs staat in de veelgestelde vragen