Ongeluk op snelweg weg
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Ongeluk op snelweg weg
Goede dag,
Als ik een ongeluk op de snelweg heb met alleen blikschade. Of schade dat ik door kan rijden naar bv vluchtstrook of bij afwezige vluchtstrook veilige plek. Klopt het dan dat ik uit mag/moet stappen om de veilige plek te bespreken? En gegevens uit te wisselen? Lijkt me op snelweg gevaarlijk.
Als ik een ongeluk op de snelweg heb met alleen blikschade. Of schade dat ik door kan rijden naar bv vluchtstrook of bij afwezige vluchtstrook veilige plek. Klopt het dan dat ik uit mag/moet stappen om de veilige plek te bespreken? En gegevens uit te wisselen? Lijkt me op snelweg gevaarlijk.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Ongeluk op snelweg weg
Als rijden nog mogelijk is dan zo snel mogelijk een veilige locatie op zoeken om de schadeformulieren af te handelen. Rijden de voertuig niet meer ook dan zelf zo snel mogelijk een veilige locatie opzoeken en hulpdiensten waarschuwen.
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
Maar moet je dan uitstappen op snel weg om de veilige locatie te bespreken? Of is t dan gewoonte recht naar eerste vluchtstrook/afrit te rijde ?
-
- Infopolitie Gast
Bv neem de brug of een tunnel zonder vluchtstrook. Moet je dan op de rijbaan uitstappen om je gegevens te delen bij lichte blikschade?
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Wat zegt jouw eigen gezond verstand ervan, rekening houdend met je eigen veiligheid en die van anderen?
-
- Infopolitie Gast
Ik zou zeggen niet uitstappen en automatisch door rijden tot er stop mogelijkheid is bv vluchtstrook maar nog liever bv benzine pomp. Mijn rij instructeur gaf aan altijd uitstappen foto's maken en gegevens uitwisselen en plek samen bepalen dus ook op bv brug, tunnel zonder strook. Anders ben je strafbaar. Maar het lijkt mij erg eng bij brug zinder vluchtstrook.
-
- Infopolitie Gast
Volgens rijinstructeur verlaat je dan plek ongeluk zonder gegevens te delen dat is strafbaar. Ik was benieuwd hoe absoluut dit is. Lijkt mij qua verkeer veel veiliger als er vluchtstrook of parkeerplek oid is. Ipv op snelweg brug of tunnel stil te staan en uit te stappen om gegevens uit te wisselen
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Iets wat de rijschoolhouder ook heeft geleerd (hoop ik): eigen veiligheid eerst!
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak