Ik woon sinds kort in Zwolle in een rijtjeshuis met gedeelde openbare parkeerplaatsen.
Een deel van de parkeerplaatsen worden gebruikt door spelende kinderen van buren, ze hebben nu zelfs een lucht kasteel opgeblazen dit neemt ongeveer de 3 parkeerplaatsen in beslag. Ook staat er al ruim een half jaar een caravan en camper gestalt.
Zijn hier regels voor zoals in het APV?
Ik vindt het gevaarlijk, schade aan auto's en of een ongeluk... Soms ook geluidshinder van schreeuwende kinderen of hang jeugd hierdoor dat is niet zo erg maar toch een parkeerplaats lijkt me niet de juiste plek hiervoor.
Stel ik me aan of had ik dit moeten verwachten van het wonen naast een openbare parkeerplaats? Lijkt soms wel alsof ik naast een drukke speeltuin woon.
Buren gebruiken parkeerplaats als stalling en speeltuin
Moderator: Moderatorteam
- DiNozzo
- OnTroerend goed
- Geslacht:
- Leeftijd: 37
Re: Buren gebruiken parkeerplaats als stalling en speeltuin
In principe gaat de gemeente over de openbare ruimte. Ik raad u dan ook aan contact op te nemen met de gemeente via telefoonnummer 14 038.
Als ik een blik werp op de APV van Zwolle vind ik voor de caravan en camper wel een verbod:
Als ik een blik werp op de APV van Zwolle vind ik voor de caravan en camper wel een verbod:
Een luchtkasteel is ook niet bedoelt voor op een parkeerplaats, maar het is natuurlijk wel anders of hij vandaag even voor een feestje opgeblazen is of dat hij er elke weekend (kostbare) parkeerplekken inneemt.Artikel 5:6 Aanhangwagen, keetwagen, kampeermiddelen e.a.
3. Het is verboden een aanhangwagen, keetwagen of voertuig welke voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt langer dan drie achtereenvolgende dagen op de weg te plaatsen of te hebben.
4. Het college kan ontheffing verlenen van het verbod in het eerste lid.
5. Het verbod in het eerste lid is niet van toepassing op campers die met inbegrip van voorzieningen niet langer zijn dan 6 meter of niet hoger zijn dan 2.40 meter.
6. Het verbod in het eerste lid is niet van toepassing op beperkingengebiedactiviteiten met betrekking tot een weg waarvoor regels zijn gesteld bij of krachtens de Omgevingsverordening Overijssel
...
Artikel 5:8 Parkeren van grote voertuigen en grote aanhangwagens
1. Het is verboden een autoambulance of een voertuig dat met inbegrip van lading een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter te parkeren op een openbare plaats:
a.
binnen de bebouwde kom op zaterdag, zondag en feestdagen en op werkdagen in de nachtperiode (tussen 18.00 uur en 08.00 uur)
b.
bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hun anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.
2. Het college kan plaatsen aanwijzen waar het in het eerste lid onder a. gestelde verbod niet geldt.
3. Het verbod dat gesteld is in het eerste lid onder a. is voorts niet van toepassing op campers, kampeerauto’s, caravans en kampeerwagens, voor zover deze voertuigen niet langer dan drie achtereenvolgende dagen op de weg worden geplaatst of gehouden.
4. Het verbod dat gesteld is in het eerste lid onder b. geldt niet gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor het uitvoeren van werkzaamheden waarvoor de aanwezigheid van het voertuig ter plaatse noodzakelijk is.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Buren gebruiken parkeerplaats als stalling en speeltuin
Ook voor het luchtkasteel moet u dus bij de gemeente zijn.
Stay safe out there.