file omzeilen
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
file omzeilen
Ik rij vaak tussen Utrecht en knooppunt Deil, en als ik nou naar Utrecht rij zie ik heel vaak mensen die bij Everdingen de afslag pakken en er dan weer op gaan. Is dit strafbaar?
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Re: file omzeilen
Ik begrijp dat het om onderstaande afrit gaat:

Ik zie een uitrijstrook die eindigt bij een minirotonde waarna idd weer de toerit genomen kan worden.
Wat niet strafbaar is, is toegestaan. Ik zie geen verkeersovertreding waarop eventueel gehandhaafd kan worden.
Een file ontwijken is op zichzelf ook niet strafbaar. Ander voorbeeld daarvan is een file omzeilen via een tankstation. Het kan, mag en gebeurt.
Sterker nog; er zijn zelfs navigatie-apps die het als optie aanbieden als er sprake is van file, ik spreek uit ervaring..
Street View · Google Maps
Verken een plaats op een nog interactievere manier in Google Maps.Ik zie een uitrijstrook die eindigt bij een minirotonde waarna idd weer de toerit genomen kan worden.
Wat niet strafbaar is, is toegestaan. Ik zie geen verkeersovertreding waarop eventueel gehandhaafd kan worden.
Een file ontwijken is op zichzelf ook niet strafbaar. Ander voorbeeld daarvan is een file omzeilen via een tankstation. Het kan, mag en gebeurt.
Sterker nog; er zijn zelfs navigatie-apps die het als optie aanbieden als er sprake is van file, ik spreek uit ervaring..
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk