Betrouwbaarheidsonderzoek of veiligheidsonderzoek en alcohol

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

stresskip
Infopolitie Gast

Betrouwbaarheidsonderzoek of veiligheidsonderzoek en alcohol

Ongelezen bericht door stresskip »

Hoi iedereen,

Ik heb gesolliciteerd voor een IT-functie bij de politie en ben inmiddels door de eerste twee ronden heen. Nu kreeg ik echter te horen dat er in de vacaturetekst niet vermeld was dat er een betrouwbaarheidsonderzoek (of veiligheidsonderzoek) zou plaatsvinden, wat mij een beetje heeft verrast.

Ik ben tot zes jaar geleden actief verslaafd geweest aan alcohol, maar ben sindsdien volledig afgekickt en ga wekelijks naar de Anonieme Alcoholisten. Sinds zes jaar drink ik geen druppel meer. Nu vraag ik me af of mijn verleden met verslaving invloed zal hebben op mijn kansen tijdens dit betrouwbaarheidsonderzoek.

Zijn er hier mensen, bijvoorbeeld van afdeling VIK, die me meer kunnen vertellen over hoe dit precies werkt? Uiteraard ben ik volledig bereid om eerlijk antwoord te geven op de vragen, want ik heb geen zin om te liegen om een baan te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie feedback!
Carolien
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht:

Re: Betrouwbaarheidsonderzoek of veiligheidsonderzoek en alcohol

Ongelezen bericht door Carolien »

Ik ben niet van VIK en kan jou vanuit die hoedanigheid geen advies geven. Ook weet ik niet wat voor jouw functie de criteria zijn.
Het is in ieder geval goed dat je eerlijk wilt zijn.

Ik vind het overigens wel bijzonder dat het niet in de vacaturetekst gestaan heeft dat er een betrouwbaarheidsonderzoek bij hoort. Je krijgt als IT-er immers toegang tot gevoelige informatie dus zo’n onderzoek is logisch of je betrouwbaar en integer bent etc. Maar daar heb je nu niks aan, ga open het gesprek in maar dat was je al van plan.
Plaats reactie