Onjuiste geboortedatum (Stichting PV)

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Elvin
Infopolitie Gast

Onjuiste geboortedatum (Stichting PV)

Ongelezen bericht door Elvin »

Ik zit echt met mijn handen in het haar wie o wie kan mij helpen.

13 januari scooter ongeluk gemaakt. Ik ben aangereden door een auto. Ter plaatse kwam politie en ambulance. Politie gaf aan dat ik met tegenpartij niks hoef te uit wisselen omdat alles in de politierapport staat.

Week na het ongeluk bijgekomen en een letseladvocaat ingeschakeld. Die heeft de politierapport opgevraagd bij stichting proces verbaal. Alleen stichting proces verbaal geeft aan dat de geboortedatum niet juist staat vermeld en hierdoor wegens privacy de rapport niet wilt delen.

Ik heb zelf procesverbaal gebeld ze willen helemaal niks voor me betekenen omdat de geboortedatum onjuist is. Ik heb politie gebeld die zeggen dat de geboortedatum wel juist is.

Beide partijen willen niks voor mij betekenen. Omdat ik geen gegevens van tegenpartij heb kan ik niks verhalen bij de verzekerking.

Wat kan ik doen
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: Onjuiste geboortedatum

Ongelezen bericht door SWAT »

Die vraag zult u moeten stellen aan uw advocaat. Ik mag aannemen dat u de aanrijding ook hebt gemeld bij uw verzekeraar. Die gaat de relevante gegevens ongetwijfeld wel krijgen via de stichting Proces Verbaal. Uit uw verhaal is niet duidelijk wiens geboortedatum onjuist is. Dat van u of de tegenpartij?
U spreekt uzelf ook tegen u zegt "13 januari scooter ongeluk gemaakt" dat impliceert dat u dus de schuldige zou zijn. Vervolgens zegt u "Ik ben aangereden door een auto" waarmee u de schuld bij de tegen partij legt.
De politie mag u inderdaad geen afschrift van het rapport verstrekken noch de personalia van betrokken personen. Ze mag wel het proces verbaalnummer, betrokken kenteken en naam verzekeraar verstrekken. De rest is dan aan uw verzekeraar.
Stay safe out there.
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Onjuiste geboortedatum

Ongelezen bericht door maestro »

Voor de duidelijkheid: de verzekering kan de tenaamstelling van de auto bij de RDW controleren, wat je als particulier niet kan. Ik meen dat advocaten en deurwaarders dat bijvoorbeeld ook kunnen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Elvin
Infopolitie Gast

Re: Onjuiste geboortedatum (Stichting PV)

Ongelezen bericht door Elvin »

Hier even kort samengevat:

13 januari ben ik op de scooter aangereden.
Politie aanwezig en er is een politierapport opgemaakt.
Ik heb van de tegenpartij helemaal geen gegevens.
Mijn letseladvocaat heeft bij stichting procesverbaal politierapport opgevraagd.
Stichting procesverbaal geeft aan niks in het systeem te hebben.
Ik heb zelf gebeld met stichting procesverbaal en mijn eigen gegevens gegeven zo hebben ze de politierapport wel gevonden.

Echter blijkt mijn eigen geboortedatum in het rapport niet te kloppen en hierdoor zij de rapport niet met mij en niet aan mijn advocaat willen/kunnen delen. Stichting procesverbaal geeft aan dat de politie een fout heeft gemaakt bij mijn geboortedatum.

Meerdere malen politie gebeld die zeggen dat mijn geboortedatum wel correct is en dat de fout bij stichting procesverbaal ligt.

Beide partijen wijzen naar elkaar en niemand wilt het voor mij oplossen.

Doordat ik geen politierapport krijg heb ik ook geen gegevens van de tegenpartij. Mijn verzekerint zegt niks te kunnen.

Ik heb bij mijn ongeluk ernstig letschel opgelopen en mijn voertuig is totalos. Ik kan nu nergens verhaal halen.

Wat kan ik doen
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: Onjuiste geboortedatum (Stichting PV)

Ongelezen bericht door SWAT »

U kunt de politie verzoeken het PV nummer en kenteken van de andere partij te verstrekken. U kunt bij de politie overigens inzage vragen in de bij haar over u vastgelegde gegevens en zo controleren of inderdaad uw juiste personalia zijn geregistreerd. Dat zulks niet het geval zou zijn kan ik mij bijna niet voorstellen omdat uw gegevens in de regel direct worden gecontroleerd aan de hand van uw rijbewijs of ander ID bewijs en in het systeem worden gecontroleerd via de Gemeentelijke Basis Administratie.
De Stichting Proces Verbaal is geen overheidsinstelling en valt ook niet onder de politie. Als u meent dat de Stichting onrechtmatig handelt kunt u, in eerste instantie, bij hen een klacht indienen of (daarna) naar de civiele rechter stappen en de informatie via die weg opeisen. Vreemd dat uw advocaat u dit niet kan vertellen.
Als u meent dat uw verzekeraar niet correct handelt, ik mag hierbij aannemen dat u op uw beurt de aanrijding op de juiste wijze en op tijd heeft gemeld bij uw verzekeraar, kunt u een klacht indienen bij het KIFID. Wellicht kunt u daar ook terecht met een klacht over de Stichting Proces Verbaal.
Stay safe out there.
Plaats reactie