Terugkoppeling zaak

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Aagje
Infopolitie Gast

Terugkoppeling zaak

Ongelezen bericht door Aagje »

Ik vroeg me af of politieagenten ook te horen krijgen wat er met een zaak is gedaan die zij behandeld hebben? Krijgen zij ook een terugkoppeling?
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht: Man
Leeftijd: 66

Re: Terugkoppeling zaak

Ongelezen bericht door Skipperje »

Toen ik nog werkte, kon je een afloopbericht toevoegen aan je dossier. Dan hoorde je bericht te krijgen van het OM wat er met het door mij opgemaakte dossier was gebeurd. In de praktijk las ik het meestal in de krant. Ik deed enkel afhandeling zware verkeersongevallen, die haalden de krant vaak wel.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent

Ongelezen bericht door Proost »

Aagje schreef: 23 mar 2025, 11:13 Ik vroeg me af of politieagenten ook te horen krijgen wat er met een zaak is gedaan die zij behandeld hebben? Krijgen zij ook een terugkoppeling?
Tenzij de politie agent moeite gaat doen om er achter te komen, is het hoogste zelden dat hij er iets van terug hoort. Dit is in ieder geval mijn ervaring.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

In de politie systemen wordt tegenwoordig alleen geregistreerd op welke wijze het OM de zaak wil gaan afdoen. De feitelijke afdoening wordt zelden teruggekoppeld.
Stay safe out there.
Aagje
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Aagje »

Het lijkt mij voor een agent toch heel belangrijk, stel hij houd zich niet aan de regels dan moet hij dit toch weten. Of hij heeft veel werk eraan besteed dan wil je toch weten of het niet voor niets is geweest.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent

Ongelezen bericht door Proost »

Als een agent zich niet aan de regels houdt hoort hij dit absoluut vóórdat de zaak naar het OM gaat. Er is veel kwaliteitscontrole. Voor bijv. Bonnetjes heeft een agent zelfs maar 1 kans om een evt gemaakte fout te herstellen.

Als hij ergens veel werk aan besteed heeft is het inderdaad fijn om te weten wat er mee gedaan is. Maar dat is geen prioriteit van het OM. Dus ze zeggen het wel, maar dan mag die agent er zelf wel moeite voor gaan doen.
Plaats reactie