Terugkoppeling zaak
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Terugkoppeling zaak
Ik vroeg me af of politieagenten ook te horen krijgen wat er met een zaak is gedaan die zij behandeld hebben? Krijgen zij ook een terugkoppeling?
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Terugkoppeling zaak
Toen ik nog werkte, kon je een afloopbericht toevoegen aan je dossier. Dan hoorde je bericht te krijgen van het OM wat er met het door mij opgemaakte dossier was gebeurd. In de praktijk las ik het meestal in de krant. Ik deed enkel afhandeling zware verkeersongevallen, die haalden de krant vaak wel.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Tenzij de politie agent moeite gaat doen om er achter te komen, is het hoogste zelden dat hij er iets van terug hoort. Dit is in ieder geval mijn ervaring.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
In de politie systemen wordt tegenwoordig alleen geregistreerd op welke wijze het OM de zaak wil gaan afdoen. De feitelijke afdoening wordt zelden teruggekoppeld.
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
Het lijkt mij voor een agent toch heel belangrijk, stel hij houd zich niet aan de regels dan moet hij dit toch weten. Of hij heeft veel werk eraan besteed dan wil je toch weten of het niet voor niets is geweest.
Als een agent zich niet aan de regels houdt hoort hij dit absoluut vóórdat de zaak naar het OM gaat. Er is veel kwaliteitscontrole. Voor bijv. Bonnetjes heeft een agent zelfs maar 1 kans om een evt gemaakte fout te herstellen.
Als hij ergens veel werk aan besteed heeft is het inderdaad fijn om te weten wat er mee gedaan is. Maar dat is geen prioriteit van het OM. Dus ze zeggen het wel, maar dan mag die agent er zelf wel moeite voor gaan doen.
Als hij ergens veel werk aan besteed heeft is het inderdaad fijn om te weten wat er mee gedaan is. Maar dat is geen prioriteit van het OM. Dus ze zeggen het wel, maar dan mag die agent er zelf wel moeite voor gaan doen.