Me ouders open me brieven

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Vraag om hulp
Infopolitie Gast

Me ouders open me brieven

Ongelezen bericht door Vraag om hulp »

Goede avond ,

Ik heb een vraag me ouders open me brieven terwijl ik geen toestemming heb gegeven, hierbij ben ik 20 en ze zeggen dat ze brief alleen willen geven als ik langs hun kom op gesprek testraten terwijl Hun eerst me het huis uit zetten , deze brief is van me school en willen hierover niks zeggen maar ze maken hem wel open . Op dit moment weet ik niet beste wil doen en wil a.t.m geen contact met me ouders .

Wat kan ik beste doen ?
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Re: Me ouders open me brieven

Ongelezen bericht door Frans »

Mijn eerste gedachte, beginnen met eerlijk zijn.

Als je 20 bent en nog op school zit en dit het Nederlandse niveau is wat je tot op heden hebt geleerd... mist er ergens wat in je verhaal.

Of is dit het niveau van de Universiteiten tegenwoordig?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario

Ongelezen bericht door maestro »

Als je niet thuis woont waarom laat je de post dan nog thuis komen? Als je geen vast adres hebt kun je een familielid of goede vriend zijn adres als briefadres gebruiken en aldaar voortaan je post ontvangen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Hilde »

Op je opleiding vragen waar de brief over gaat, vragen of ze je een kopie willen geven en aangeven dat post niet naar dat adres mag.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
ActusReus
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ActusReus »

Gemakkelijker gezegd dan gedaan; er zal altijd post zijn die gestuurd wordt naar het adres waar men officieel ingeschreven staat. Brieven van de overheid bijvoorbeeld.

In andere gevallen kun je inderdaad wel aangeven dat je post ergens anders wilt ontvangen. Meestal heb je ooit contactgegevens opgegeven. Geef door dat je die wilt wijzigen.

Nu even met de juridische pet op...

Het openen van brieven die niet aan jou gericht zijn of het wegmaken of achterhouden van die post is een strafbaar feit. (Zie 201 Sr) Verwacht echter niet dat dit ooit voorrang gaat hebben op andere zaken en met die kaarten spelen zal je relatie met je ouders ook in de toekomst niet veel beter maken...
FrankH
Lid
Lid
Roepnaam: Frank

Ongelezen bericht door FrankH »

Frans schreef: 20 mar 2025, 21:28 Als je 20 bent en nog op school zit en dit het Nederlandse niveau is wat je tot op heden hebt geleerd... mist er ergens wat in je verhaal.

Of is dit het niveau van de Universiteiten tegenwoordig?
Het kan natuurlijk ook een dialectisch persoon zijn die problemen heeft met schrijven/lezen. Dan is deze reactie natuurlijk niet helemaal fair.
Plaats reactie