Ik las de essentiële feitelijke fouten in mijn Proces Verbaal nádat het P-V volgens mijn verhaal reeds was opgesteld. De politieagente weigert de fouten te corrigeren ondanks ik geschreven bewijzen had ingediend
Hoe kan ik een afspraak maken met de meerder van betrokken politieagente?
Essentiële feitelijke fouten in mijn Proces Verbaal en politieagente weigert te corrigeren!
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Essentiële feitelijke fouten in mijn Proces Verbaal en politieagente weigert te corrigeren!
Een politieambtenaar legt in een proces verbaal vast wat hij of zij ziet, hoort of ruikt. Een verklaring van u dient in een proces verbaal woordelijk te worden vastgelegd. Dat een waarneming van een politieambtenaar vastgelegd in een proces verbaal in uw ogen niet strookt met uw verklaring of waarneming van de feiten wil niet zeggen dat het proces verbaal van de politieambtenaar dus fout is of in strijd met de waarheid.
Hoe u een klacht kunt indienen tegen het optreden van een politieambtenaar kunt u vinden op politie.nl.
Een meerdere van de politieambtenaar heeft geen invloed op de inhoud van het proces verbaal en kan de ambtenaar dus niet dwingen dit aan te passen.
Hoe u een klacht kunt indienen tegen het optreden van een politieambtenaar kunt u vinden op politie.nl.
Een meerdere van de politieambtenaar heeft geen invloed op de inhoud van het proces verbaal en kan de ambtenaar dus niet dwingen dit aan te passen.
Stay safe out there.
Re: Essentiële feitelijke fouten in mijn Proces Verbaal en politieagente weigert te corrigeren!
Om niet te snel conclusies te trekken is het misschien handig om eerst eens te weten te komen om wat voor proces verbaal het precies gaat.
Dus voor we antwoord kunnen geven op je vraag is het voor ons noodzakelijk om te weten over wel soort proces verbaal we het hier hebben. We hebben er nogal een aantal...
-proces verbaal van aangifte
-proces verbaal van bevindingen
-proces verbaal van overtreding
-proces verbaal van aanrijding
-proces verbaal van een misdrijf
Etc etc
Dus voor we antwoord kunnen geven op je vraag is het voor ons noodzakelijk om te weten over wel soort proces verbaal we het hier hebben. We hebben er nogal een aantal...
-proces verbaal van aangifte
-proces verbaal van bevindingen
-proces verbaal van overtreding
-proces verbaal van aanrijding
-proces verbaal van een misdrijf
Etc etc
-
- Infopolitie Gast
Allereerst dank voor jullie reacties. Ik ben 7 jaar geleden plots doof geworden en hierdoor is mijn verhaal op papier doorgegeven, inclusief bewijsstukken. In het proces-verbaal zijn niet mijn woorden overgenomen, maar dat wat de agente in kwestie ervan heeft gemaakt. Ingekort en verdraaid/veranderd. Dit, terwijl ik prima mijzelf kan verwoorden daar ik niet altijd doof ben geweest. In het proces verbaal staat dat het om verduistering gaat terwijl ik aangifte doe van financieel machtsmisbruik ouderen. Er is sprake van een afhankelijkheidssituatie waarbij sprake is van gezagsverhouding tussen cliënt en zorgverlener. Dit had ik graag in het proces verbaal gezien, maar agent weigert dus de fouten te corrigeren. Kan ik hier wat mee?
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
'Financieel machtsmisbruik ouderen' bestaat niet in het Wetboek v Strafrecht (en is als zodanig ook niet strafbaar), 'verduistering' daarentegen wel..
Ik lees geen 'essentiële fouten' waar u op doelt, ik krijg eerder het gevoel dat de agente juist uw aangifte 'gered' heeft van de prullenbak.
U denkt vooral situationeel, de agente heeft er mi een juridisch sausje overheen gegoten en dat lijkt mij niet onjuist..
Ik lees geen 'essentiële fouten' waar u op doelt, ik krijg eerder het gevoel dat de agente juist uw aangifte 'gered' heeft van de prullenbak.
U denkt vooral situationeel, de agente heeft er mi een juridisch sausje overheen gegoten en dat lijkt mij niet onjuist..
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Een aangifte kan alleen worden geregistreerd onder de juiste juridische term.
Zoals mijn voorganger al aangeeft is de door u gehanteerde term dat niet en dus.ook niet op die manier te registreren in de systemen.
Overigens is het de officier van justitie de persoon die uiteindelijk bepaalt of en voor welk feit een verdachte vervolgd gaat worden. Het zou dus kunnen dat de officier van justitie van mening is dat er sprake is van oplichting en niet van verduistering .
Van belang is dus of in de aangifte de juiste gang van zaken is geregistreerd.
Zoals mijn voorganger al aangeeft is de door u gehanteerde term dat niet en dus.ook niet op die manier te registreren in de systemen.
Overigens is het de officier van justitie de persoon die uiteindelijk bepaalt of en voor welk feit een verdachte vervolgd gaat worden. Het zou dus kunnen dat de officier van justitie van mening is dat er sprake is van oplichting en niet van verduistering .
Van belang is dus of in de aangifte de juiste gang van zaken is geregistreerd.
Stay safe out there.