Boete (rood licht)

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Gte4jwem
Nieuw lid
Nieuw lid

Boete (rood licht)

Ongelezen bericht door Gte4jwem »

Goedemorgen iedereen,

Ik heb een vraagje ik reed achter een bus aan. Bij de stoplicht stond toen nog op groen toen ik kwam aanrijden. De bus ging afslaan maaar die straat is klein waardoor hij de weg wat blokkeerde toen moest ik remmen. Ik stond voor 75 % over de stopstreep stil toen het oranje was. Ik had geen zicht meer of het nou rood of oranje is mijn auto stond op de golflengte van de stoplicht. Er was helemaal geen verkeer. Ik dacht dat ik kan doorrijden, maar nu twijfel ik aan me zelf. Krijg ik nu wel of niet een bekeuren? Graag iemand die hiervan meer weet.
Dankjewel iedereen
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht: Man
Leeftijd: 60

Re: Boete (rood licht)

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Daar kunnen wij niets over zeggen.
Even over een paar dagen inloggen bij

Home | CJIB.nl

Het CJIB valt onder het ministerie van Justitie en Veiligheid. Het int boetes voor de overheid en organiseert de uitvoering van andere straffen.
met uw Digid en dan ziet u het vanzelf.
Bij twijfel de volgende keer even wachten tot uw achterligger oprijdt.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht: Man
Leeftijd: 64

Re: Boete (rood licht)

Ongelezen bericht door SWAT »

Je kan zelf zien of bij het betreffende verkeerslicht een camera staat en aldus de kans inschatten dat er een boete volgt.
Is er wel een camera en komt er een boete dan kan je in bezwaar gaan en hopen dat de foto's van de overtreding je verweer kunnen ondersteunen.
Stay safe out there.
Plaats reactie