Mag buurvrouw zonder toestemming ouder kind 15 jaar naar afspraak met dd auto brengen

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Myra
Infopolitie Gast

Mag buurvrouw zonder toestemming ouder kind 15 jaar naar afspraak met dd auto brengen

Ongelezen bericht door Myra »

De buurvrouw brengt mijn kind van 15 jaar, met de auto weg, naar afspraken. Dit doet zonder overleg met mij. Mag dat?
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Re: Mag buurvrouw zonder toestemming ouder kind 15 jaar naar afspraak met dd auto brengen

Ongelezen bericht door Frans »

Euhm, goh, ik kan hier echt een hele hoop op zeggen want ik heb zo'n vermoeden dat ook hier weer een heel groot verhaal achter zit:

1. Waarom breng je hem zelf niet?
2. Waarom overlegt ze het niet?
3. Waarom vraag je dat hier en niet aan de buurvrouw?
4. Moet ie bij die afspraken zijn?
5. Als ie daar moet zijn is het toch juist vriendelijk van de buuf dat ze dat doet, ben blij dat ze geen benzinegeld rekent...

Maar goed, we zullen een stukje missen denk ik. Vooralsnog zie ik geen reden waarom de buurvrouw je kind niet weg mag brengen, gebeurt dagelijks vele 10-duizenden keren in Nederland, niks strafbaars aan.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Carolien
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht: Vrouw

Re: Mag buurvrouw zonder toestemming ouder kind 15 jaar naar afspraak met dd auto brengen

Ongelezen bericht door Carolien »

Uw kind is 15 jaar. Prima leeftijd om zelf te kunnen praten en zeggen wat hij/zij ervan vindt. En u zou ook aan uw kind zelf kunnen vragen waarom hij/zij met de buurvrouw meerijdt toch? Weet die buurvrouw wel dat u dit niet wilt? Kind is 15, geen 5. Als ik een 15 jarige van mijn buren zie die ik ken en die een lift wil dan breng ik hem ook. Ik neem aan dat uw kind en de buurvrouw elkaar gewoon kennen? Wat is het hele verhaal dan? Ze ontvoert hem niet toch? Gaat hij vrijwillig mee? En kunt u dan misschien aan uw kind zelf vragen of hij/zij dat met u overlegt? Een 15 jarige kan ook prima zelfstandig met het OV reizen, met vrienden mee, met ouders van vrienden mee etc etc. Dus wat maakt dat de buurvrouw niet oke is?

En verder ben ik het eens met Frans. Waar bent u dan als uw kind naar afspraken moet en er geen ander vervoer is?

Of is uw kind hulpbehoevend of ziek dat het niet wenselijk is dat hij alleen reist? Maar dan zou er sowieso altijd een verzorger, ouder of voogd bij moeten zijn.

Vanwaar de vraag of het strafbaar is? Al eens aangebeld bij de buurvrouw en gewoon het gesprek aangegaan? Waarom het meteen in de strafbaarheid zoeken?

Ik heb echt veel te weinig info om hier iets concreets en zinnigs op te kunnen antwoorden.
Plaats reactie