Hoi,
Wij hebben elke keer erg veel last van geluidsoverlast van de buren als het een beetje warm weer is. Een beetje last van de buren is natuurlijk oke, maar elke dan van 9 tot 8 uur hard muziek is erg vervelend.
Steeds als we de politie bellen op de niet spoed nummer komt er gewoon niemand, we hebben echt 10 keer gebeld maar nog nooit is er een agent langs geweest om het de constateren, terwijl we die constateringen nodig hebben voor verdere stappen.
Wat is de perspectief van jullie? Is het beter als ik een keer naar het bureau ga om afspraken met jullie te maken. Of kan ik jullie misschien vriendelijke verzoeken om elke dag af en toe langs te rijden in jullie standaard routes.
Ik wil dit graag netjes aanpakken maar dit is gewoon een erg belastende situatie.
Vriendelijke groet
Geluidsoverlast buren
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Geluidsoverlast buren
Heb je zelf al een keer een gesprek aangeknoopt met de buren over de muziek? Een goed gesprek helpt vaak meer en sneller dan de politie er op af sturen. Dat laatste heeft vaak tot resultaat dat de haren al direct overeind gaan staan en is een oplossing vaak ver te zoeken.
-
- Infopolitie Gast
Hoi,
Bedankt voor uw bericht.
Dit hebben wij en andere buren eerst geprobeerd. Maar hier wordt aggressief op gereageerd. Er is zelfs ooit een buurman geslagen, maar die heeft geen aangifte gedaan. Dus nu spreken we niet meer aan.
Vandaar dat ik benieuwd ben wat ik kan doen zodat de politie wel gewoon komt. Of hier langs rijden tijdens hun normale routes
Bedankt voor uw bericht.
Dit hebben wij en andere buren eerst geprobeerd. Maar hier wordt aggressief op gereageerd. Er is zelfs ooit een buurman geslagen, maar die heeft geen aangifte gedaan. Dus nu spreken we niet meer aan.
Vandaar dat ik benieuwd ben wat ik kan doen zodat de politie wel gewoon komt. Of hier langs rijden tijdens hun normale routes
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Om wat voor een woning gaat het. Zijn het koopwoningen of huurwoningen. In het geval dat jullie beiden de zelfde verhuurder hebben is het ook een evrantwoordelijkheid van de verhuurder.
In sommige gemeenten kun je ook nog iets als buurtbemiddeling inschakelen om de zaak proberen op te lossen. Informeer bij je gemeente.
In sommige gemeenten kun je ook nog iets als buurtbemiddeling inschakelen om de zaak proberen op te lossen. Informeer bij je gemeente.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
- Infopolitie Gast
Hoi,
Bedankt voor de reactie.
We hebben het bij de verhuurder aangegeven maar die doet niets naast de buren vragen te stoppen en de buren ontkennen dan gewoon.
Helaas is buurtbemiddeling ook geen optie omdat ons gemeente dat niet heeft en daarnaast zouden ze er niet aan meewerken.
Vandaar dat ik me afvraag of ik van de politie iets kan verwachten hierin
Bedankt voor de reactie.
We hebben het bij de verhuurder aangegeven maar die doet niets naast de buren vragen te stoppen en de buren ontkennen dan gewoon.
Helaas is buurtbemiddeling ook geen optie omdat ons gemeente dat niet heeft en daarnaast zouden ze er niet aan meewerken.
Vandaar dat ik me afvraag of ik van de politie iets kan verwachten hierin
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
U kunt contact opnemen met de wijkagent en eventuele overlast filmen met uw telefoon voor bewijs. Dat kunt u ook richting de verhuurder gebruiken.
Stay safe out there.
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
je moet gezamelijk met de overige buren optreden en de verhuurder aanschrijven . In een aangetekende brief geven jullie de klachten weer met "een verzoek en zo nodig sommatie" om binnen twee weken het woongenot te leveren. De evrhurder kan dan bijna niet anders dan maatregelen gaan nemen tegen de overlastgevende huurder omdat ze anders zelf aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Het schriftelijk met meerdere huurders doen is voldoende om aan te tonen dat er sprake is van overlast.
Het schriftelijk met meerdere huurders doen is voldoende om aan te tonen dat er sprake is van overlast.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)