Hallo allemaal,
Ik had een vraag over de rollenbank en de gevolgen van het overschrijden van de constructiesnelheid.
Kan je je rijbewijs kwijtraken als je brommer te hard loopt op de rollenbank? Dus niet als je te hard rijdt, maar als hij op de test te snel blijkt te kunnen.
Ik volg momenteel autorijlessen en heb een brommer die rond de 100 km/u kan halen, al rijd ik zelf nooit echt harder dan 60. Stel dat ik een rollenbankcontrole krijg, loop ik dan het risico mijn rijbewijs kwijt te raken met daarmee als gevolg te moeten stoppen met rijlessen?
Alvast bedankt!
Groet,
Luca
Rijbewijs innemen bij rollenbank
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Rijbewijs innemen bij rollenbank
Duidelijke vraag, duidelijk antwoord:
Nee, je kunt het rijbewijs niet kwijtraken als die op de rollentestbank een te hoge snelheid blijkt te hebben.
Nee, je kunt het rijbewijs niet kwijtraken als die op de rollentestbank een te hoge snelheid blijkt te hebben.
- taxikemperman
- Deskundige
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Maar heb je wel eens aan de gevolgen gedacht als je een aanrijding krijgt?
Je verzekering keert namelijk wel de schade uit, maar gaat deze vervolgens compleet op jou verhalen. In de polis staat namelijk duidelijk geschreven dat het voertuig aan de Nederlandse wet moet voldoen
Zie ook bijvoorbeeld
En vooral bij letselschade kan dat een grote schadepost worden waardoor je je hele leven blijft betalen
Je verzekering keert namelijk wel de schade uit, maar gaat deze vervolgens compleet op jou verhalen. In de polis staat namelijk duidelijk geschreven dat het voertuig aan de Nederlandse wet moet voldoen
Zie ook bijvoorbeeld
Ben je verzekerd met een opgevoerde scooter? - Univé
Rijd jij op een opgevoerde scooter? Dan vraag je je misschien af of je hiermee verzekerd bent. Lees hier wat je moet weten over opgevoerde scooters.En vooral bij letselschade kan dat een grote schadepost worden waardoor je je hele leven blijft betalen
Je vraag doet mij vermoeden, dat je een "brommer" bestuurt die "opgevoerd" is.
Ook al kan je brommer harder dan 45 km/h, sneller mag je niet rijden!
Maar er is ook een regel dat "brommers" een maximale "snelheid" mogen hebben!
Als je, je netjes aan de toegestane snelheid houdt, is er geen reden om je te controleren.
Ga je te hard, dan kan je brommer ingenomen worden en kan je het rijbewijs AM kwijtraken.
Als je vraag gaat om het rijbewijs B. (auto), is het antwoord simpel!
Nee die die kan je niet kwijt raken aangezien je die nog niet hebt!.
Ik wil je wel melden dat elk rijbewijs een gunst is, en geen recht!
Mocht je te vaak, in de toekomst, in de fout gaan met je brommer/fiets, kan je al je rijbewijzen kwijt raken. (Je mag ook niet dronken een fiets besturen!)
Ook al kan je brommer harder dan 45 km/h, sneller mag je niet rijden!
Maar er is ook een regel dat "brommers" een maximale "snelheid" mogen hebben!
Als je, je netjes aan de toegestane snelheid houdt, is er geen reden om je te controleren.
Ga je te hard, dan kan je brommer ingenomen worden en kan je het rijbewijs AM kwijtraken.
Als je vraag gaat om het rijbewijs B. (auto), is het antwoord simpel!
Nee die die kan je niet kwijt raken aangezien je die nog niet hebt!.
Ik wil je wel melden dat elk rijbewijs een gunst is, en geen recht!
Mocht je te vaak, in de toekomst, in de fout gaan met je brommer/fiets, kan je al je rijbewijzen kwijt raken. (Je mag ook niet dronken een fiets besturen!)
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Al heeft het dronken een fiets besturen geen invloed op je rijbewijs. Hoe vaak je ook dronken op een fiets rijdt.
Stay safe out there.