Er staat hier apeldoorn zuid een witte volkswagen caddy die ongebruikt en niet van plek is geweest
Eigenaar niet gevonden wat kan je het beste doen
Vw caddy langdurig op openbaar parkeerplaats
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Vw caddy langdurig op openbaar parkeerplaats
Je kunt het kenteken opvragen bij de RDW. Dan kun je zien of hij verzekerd en APK gekeurd is. Daarna kun je nog met de plaatselijke politie bellen en het kenteken doorgeven, eventueel melden dat hij niet verzekerd/gekeurd is, en uitleggen dat deze auto daar al lang staat, zonder dat hij wordt gebruikt. Misschien is het een gestolen voertuig? Als dat niet het geval is, houdt het op. Het is een openbare parkeerplaats en iemand mag daar zijn auto parkeren, ook als hij hem 3 jaar lang daarna niet meer wil gebruiken.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Re: Vw caddy langdurig op openbaar parkeerplaats
Kleine nuance op de reactie van Skippertje. De politie is niet (meer) belast met de controle of een geparkeerd voertuig wel of niet apk gekeurd is of verzekerd is. Die taak ligt bij de RDW. Die controleert hierop via een zogenaamde register controle. De politie.komt wel in beeld als blijkt dat de auto een gestolen signalering heeft. In alle andere gevallen moet u bij de gemeente zijn mits deze een wrakken regeling heeft. De gemeente controleert of het voertuig als wrak aangemerkt kan worden. Zo niet, dan valt er tegen het langdurig parkeren niets te doen.
Ik geef direct toe dat mij ook opvalt dat na de "zwerf fiets" ook de "zwerf auto" in opkomst is. Vaak voorzien van een Oost Europees kenteken.
Ik geef direct toe dat mij ook opvalt dat na de "zwerf fiets" ook de "zwerf auto" in opkomst is. Vaak voorzien van een Oost Europees kenteken.
Stay safe out there.