Hallo allemaal,
Ik ben momenteel bezig met de selectieprocedure voor de politie en heb een vraag over de screening. In het verleden heb ik een paar keer MDMA gebruikt, maar dit is inmiddels jaren geleden en ik ben daar volledig mee gestopt. Ik begrijp dat de politie strenge eisen stelt op het gebied van integriteit en betrouwbaarheid, en ik twijfel nu of ik dit moet vermelden op het screeningsformulier.
Mijn vraag is:
Hoe streng wordt er gekeken naar incidenteel gebruik in het verleden?
Is het verstandiger om dit te melden, of werkt dit juist in mijn nadeel?
Kan de screening hierop natrekken of is het vooral gebaseerd op eerlijkheid?
Ik wil natuurlijk oprecht en integer overkomen, maar ik wil mezelf ook niet onnodig benadelen. Heeft iemand ervaring met hoe dit beoordeeld wordt?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Verleden in drugsgebruik en screening politie
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Verleden in drugsgebruik en screening politie
Je zegt te begrijpen dat de politie strenge eisen stelt op gebied van integriteit en betrouwbaarheid. Je slaat de spijker op z’n kop.
Verplaats je eens even in de positie van toekomstig werkgever en vraag jezelf dan eens af, of jij iemand in jouw organisatie wil hebben die niet eerlijk is bij een sollicitatieprocedure en daar dingen in verzwijgt?
Verplaats je eens even in de positie van toekomstig werkgever en vraag jezelf dan eens af, of jij iemand in jouw organisatie wil hebben die niet eerlijk is bij een sollicitatieprocedure en daar dingen in verzwijgt?
- Enthousiast
- Nieuw lid
- Geslacht:
Er wordt gekeken naar je betrouwbaarheid en geschiktheid.
Of je drugsgebruik na te trekken is dat weet ik niet.
Als dit voorkomt in je politie-, of justitieel dossier en je verzwijgt dit, dan zullen hier wel conclusies aan verbonden kunnen worden ten aanzien van je betrouwbaarheid.
Men zegt vaak: eerlijkheid duurt het langst. In dit geval is dat denk ik ook zo.
Met vriendelijke groet,
Enthousiast
Of je drugsgebruik na te trekken is dat weet ik niet.
Als dit voorkomt in je politie-, of justitieel dossier en je verzwijgt dit, dan zullen hier wel conclusies aan verbonden kunnen worden ten aanzien van je betrouwbaarheid.
Men zegt vaak: eerlijkheid duurt het langst. In dit geval is dat denk ik ook zo.
Met vriendelijke groet,
Enthousiast
Wees er gewoon eerlijk over. Je wilt niet dat het later lijkt alsof je iets hebt verzwegen wanneer je eenmaal bent aangenomen. Stel dat een oude vriend met wie je misschien wat minder ging, denkt: 'Testertje agent?' terwijl hij drugs gebruikte, en hij besluit dit te vertellen - dan kan dit het einde van je carrière betekenen, terwijl je er vooraf gewoon eerlijk over had kunnen zijn.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Verzwijgen maakt je chantabel voor mensen die je verleden kennen en weten dat je bij de politie gaat werken.
Stay safe out there.
Zoals gezegd: eerlijk zijn. Dan heb je een kans dat je alsnog door de screening heen komt. Afhankelijk van de omstandigheden en verdere zaken.
Als je nu gaat liegen en ze komen er later achter betekent dat wellicht je ontslag…
Als je nu gaat liegen en ze komen er later achter betekent dat wellicht je ontslag…
-
- Gewaardeerd lid
- Roepnaam: Jorrit
- Geslacht:
Dit is de kern van je probleem, je wil integer overkomen. Als je integer bent heb je geen last van deze vragen.Ik wil natuurlijk oprecht en integer overkomen, maar ik wil mezelf ook niet onnodig benadelen.
Integer zijn betekend het juiste doen, ook als niemand kijkt en ook als je zelf mogelijk nadeel hebt.
Er worden meer mensen ontslagen door liegen dan door een foute gedraging.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Opmerking van moderator Skipperje
Met deze opmerkingen is voldoende gezegd. Succes met je verdere handelen.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit