Goedeavond,
Ik stond voor een stoplicht en dacht dat linksaf op groen ging terwijl het rechtdoor was ik reed een stukje door circa 5 meter wel over de streep en corrigeerde gelijk door achteruit te gaan. Er stond een flitser. Word dit foutje alsnog bekeurd ook al corrigeerde ik het en heb ik geen gevaar veroorzaakt. Of word de boete kwijtgescholden?
Mvg,
Daan Ros
Spijkenisse
Bekeuring flitspaal Rood
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Re: Bekeuring flitspaal Rood
De eerste vraag is of er überhaupt een bon op de mat valt. Het systeem:
Een flitspaal maakt 2 foto's; eentje net voorbij de stopstreep en eentje een stukje verderop om aan te tonen dat u echt bent doorgereden en niet vlak na de stopstreep bent gestopt.
In uw geval afwachten dus.
Komt er wel een bon dan kunt u uw verhaal deponeren bij de Officier v Justitie en later nog bij de rechter.
Daar kunnen wij geen zinnig woord over zeggen behalve dan dat de overtreding, juridisch gezien, wel gepleegd is.
Eerst maar even afwachten..
Een flitspaal maakt 2 foto's; eentje net voorbij de stopstreep en eentje een stukje verderop om aan te tonen dat u echt bent doorgereden en niet vlak na de stopstreep bent gestopt.
In uw geval afwachten dus.
Komt er wel een bon dan kunt u uw verhaal deponeren bij de Officier v Justitie en later nog bij de rechter.
Daar kunnen wij geen zinnig woord over zeggen behalve dan dat de overtreding, juridisch gezien, wel gepleegd is.
Eerst maar even afwachten..
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Re: Bekeuring flitspaal Rood
Een rood verkeerslicht betekent immers stoppen (en stil blijven staan).
Stay safe out there.