Ik heb een Ford F-150. De jaarlijkse registration is erg prijzig in Nederland is mij verteld. Ik ben tijdelijk in Nederland voor misschien een of twee jaar. Daarna neem ik de auto mee terug. Ik heb het volgende gevonden:
De liability verzekering zou dan via een verzekering in Duitsland gaan. Die verzekeraar kan auto's met Amerikaans kenteken in Europa verzekeren voor de liability. Dan moet ik mijn registration voor drie jaar vooruit betalen en mijn emissions vlak voor vertrek registreren? Emissions is een soort MOT zoals in Engeland. Als je auto te veel emissions heeft, dan moet je dat laten repareren.Ik werk tijdelijk in Nederland voor een buitenlands bedrijf
Wordt u door uw buitenlandse werkgever tijdelijk in Nederland gedetacheerd? En wilt u uw auto met buitenlands kenteken gebruiken voor woon-werkverkeer? Dan mag u gewoon met uw auto in Nederland rijden. Dit komt omdat u een vrijstelling op basis van internationaal recht heeft. Deze vrijstelling hoeft u niet aan te vragen. U mag uw auto tijdens uw gehele detachering gebruiken zonder belasting te betalen.
Mag ik het kenteken POLITIE gebruiken en daarmee rijden in Nederland? Wij mogen zelf onze kentekens kiezen en deze is nog beschikbaar. Ik wil graag mijn truck mee omdat ik een camper heb voor op de truckbed, zodat ik door Europa kan reizen. Ik wil wel in Nederland vestigen als home base.