Hoi,
Ik heb voor mijn fietsendrager (voor achter op de auto) een witte kentekenplaat met blauw NL/EU logo gekocht (het blauwe NL/EU logo is door de kentekenplaatfabrikant tijdens de productie aangebracht). Mijn buurman zei vertelde laatst dat deze platen volgens hem niet mogen (hij werkt als WIS bij RWS).
Zoeken met google leverde in ieder geval op dat je 1) geen NL/EU logo op witte kentenplaten nodig hebt en 2) dat je zelf geen stickers op de kentekenplaat mag plakken.
Weten jullie hoe het zit als het blauwe NL/EU logo door de fabrikant zelf op de witte witte kentekenplaat is aangebracht?
Ben je als je die kentenplaten gebruikt op de openbare weg in overtreding?
Bedankt,
Peter
Witte platen met EU-sticker
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Re: Witte platen met EU-sticker
Het antwoord vindt u in de Regeling kentekens en kentekenplaten, maar de RDW maakt 't mooi visueel.
De plaat moet idd 'vrij zijn van emblemen' zijn en alleen het kenteken vermelden, iedere andere uitvoering is strafbaar.
.
De plaat moet idd 'vrij zijn van emblemen' zijn en alleen het kenteken vermelden, iedere andere uitvoering is strafbaar.
Soorten kentekenplaten
Hier vindt u informatie over verschillende soorten kentekenplaten.'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Ik ken alleen witte kentekenplaten met een NL-aanduiding die gebruikt worden door voertuigen die gerechtigd zijn tot het voeren van bijzondere kentekens, zoals de GN en BN-kentekens. (medewerkers van ambassades en consulaten).
Ik ken geen “normale” kentekens die zo uitgevoerd mogen worden.
Voorbeeldje van zo’n toegestane ktk-plaat:
Ik ken geen “normale” kentekens die zo uitgevoerd mogen worden.
Voorbeeldje van zo’n toegestane ktk-plaat:
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Eens met bovenstaande. Het mag niet en op zich bijzonder dat een "erkend" dealer deze zo verstrekt. Het advies is om terug te gaan en te vragen of de plaat geruild kan worden voor een normale witte met enkel het kenteken. U kunt hier namelijk anders een boete voor krijgen en u trekt op zijn minst de aandacht.
Mocht de leverancier moeilijk doen zou het me de moeite niet zijn en zou ik alsnog ergens anders bij een bedrijf wat het wél snapt een juiste plaats gaan halen. Voor die paar euro is het de moeite niet om er gedoe mee te krijgen.
Mocht de leverancier moeilijk doen zou het me de moeite niet zijn en zou ik alsnog ergens anders bij een bedrijf wat het wél snapt een juiste plaats gaan halen. Voor die paar euro is het de moeite niet om er gedoe mee te krijgen.
-
- Infopolitie Gast
Dank voor alle heldere reacties. Ik heb inderdaad maar een nieuwe witte plaat aangeschaft (de verkoper deed helaas wel moeilijk).
Peter
Peter
Even vragen of hij op papier wil bevestigen dat alle boetes door hem worden betaald. Kijken of hij er dan nog steeds zo over denkt.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Opmerking van moderator Skipperje
De vraag is in ieder geval naar tevredenheid beantwoord.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit