Structurele nachtelijke verkeersoverlast Rotterdam

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
kabalevsky
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Peter
Geslacht: Man

Structurele nachtelijke verkeersoverlast Rotterdam

Ongelezen bericht door kabalevsky »

In de Rotterdamse binnenstad (Stadsdriehoek) waar ik woon was de afgelopen jaren in de zomer aan het begin van de nacht wel eens een wat al te feestelijke atmosfeer met wat getoeter, optrekken met veel lawaai en race-wedstrijdjes. Forumleden die hier in de buurt wonen zullen het herkennen.

Inmiddels is dit structureel geworden: elke vrijdag- en zaterdagnacht tussen elf uur 's avonds en circa half vier (in de ochtend dus he!) luisteren wij naar "kapotte" uitlaten, langdurig getoeter met over-en-weer dialogen en echt enorme "rev bombs". Veel jongeren die m.i. willen laten horen "dat de stad van hun is" en waarvan ik denk dat ze graag verstoppertje zouden spelen als de politie zou proberen ze aan te houden.

Gemeente en politie weten niet wat ze eraan moeten doen. Af en toe worden er een paar straten afgesloten en dan verplaatst het feest zich. Politie verwijst zelfs door naar de Rotterdamse Ombudsman. :shock:

Mijn vraag aan de forumleden: hoe zou je dit als politie moeten aanpakken? Ik snap dat ze hier en daar een bekeuring kunnen uitdelen, maar kennelijk ziet de Rotterdamse politie daar weinig brood in. Zelf zou ik hopen op een waterval aan WOK'jes, maar tussen droom en daad zullen dan wel weer EU-regels in de weg staan...
Gesloten