Goedendag,
Ik heb altijd al bij de politie willen werken en nu kwam mijn droomvacature voorbij. Echter ben ik vorig jaar mijn rijbewijs kwijtgeweest door een snelheidsovertreding. Verder nog nooit iets gedaan.
Hoe groot is de kans dat als ik ga solliciteren dat ik ook aangenomen wordt. Is dit al gelijk een afwijzing? Ik weet dat ik fout zat en heb ook echt spijt.
Solliciteren bij politie met strafblad
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Re: Solliciteren bij politie met strafblad
In beginsel zal een strafblad voor een misdrijf een belemmering zijn voor een baan bij de.politie.
Een enkele snelheidsovertreding ook met een ingevorderd rijbewijs niet, tenzij je daar over liegt in de sollicitatieprocedure.
Een enkele snelheidsovertreding ook met een ingevorderd rijbewijs niet, tenzij je daar over liegt in de sollicitatieprocedure.
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
Voorgaand is er eerst een briefselectie. Is het handig om het al in de brief te zetten of pas bij een evt gesprek?
"de brief" is een online formulier waar enkel ruimte is voor een motivatie van een X aantal woorden. Geen klassieke sollicitatie brief. Ik denk dat je hem daar niet in kwijt kan. Daarnaast zien we dit toch voor je veiligheidsgesprek in het systeem staan. De vraag komt daar geheid terug, dus het onderwerp gaat altijd besproken worden.
Na de briefselectie en de capaciteitentoets heb je een online afspraak met je recruiter. Dat is een mooi moment om het voor te leggen.