Beste,
Ik heb een vraag over de opslag van munitie. Ik ben in het bezit van een wapenkluis en heb daarbij een apart afgesloten ingebouwd vak voor het opslaan van o.a. Munitie. Omdat ik met verschillende kalibers zit, loop ik er tegenaan dat het compartiment dat daarvoor bedoeld is niet genoeg ruimte biedt voor de munitie. De wapenkluis zelf is echter groot genoeg voor bijvoorbeeld het erin plaatsen van een losse aparte extra kluis voor de munitie. Nu is mijn vraag, mag dat? De wet zegt enkel dat het gescheiden en apart afgesloten moet kunnen worden. Voldoet het dan om een “extra” losse kluis in de grote wapenkluis te plaatsen en daar de munitie in te bewaren?
Hoor het graag, waarvoor dank.
Munitie bewaren wapenkluis
Moderator: Moderatorteam
Re: Munitie bewaren wapenkluis
Dat voldoet. Ik zou hem wel vast zetten "in" de kluis. Overigens mag je die kluis ook elders plaatsen en hoeft die dus niet perse in de grote kluis te staan.
Het klinkt overigens als een beetje een dooddoener maar de beste plek voor dit soort vragen is je lokale korpscheftaken (KCT). Je kan de contactgegevens gewoon hier vinden: https://www.politie.nl/informatie/conta ... taken.html. In mijn ervaring denken ze graag met je mee; zij willen ook vooral dat alles goed en veilig is.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
En TS kan nu met verdere vragen terecht bij de juiste afdeling. (Maar ik ga er vanuit dat hij als jager/sportschutter niet onbekend is met de betreffende afdeling.)