Beste,
Mijn lampje (dimlicht )was kapot van de auto en heb ik 1tje vervangen. Echter lees ik nu dat het een e keurmerk moet hebben. De lampen hebben een hoofdletter E8 keurmerk. Terwijl e4 voor Nederland staat
Is dit voldoende en mag dit gewoon gebruikt worden of niet?
Dimlicht E keurmerk.
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Dimlicht E keurmerk.
Volgens mij is de goedkeuring volgens de ECE-norm voor de koplampunit, niet voor het lampje dat erin gebruikt wordt. Waar heb je de informatie vandaan? De E4 goedkeuring wordt afgegeven als een artikel Europees goedgekeurd is door de RDW in Nederland, maar een lamp of een unit die in bv. Duitsland is goedgekeurd, krijgt een E1.
Als een lampje een Europese goedkeuring heeft, kan die gewoon gebruikt worden in de koplamp.
Als een lampje een Europese goedkeuring heeft, kan die gewoon gebruikt worden in de koplamp.
-
- Infopolitie Gast

E-keurmerk verlichting | verstralers wetgeving | 4SKY LIGHTS |
E-keurmerk verlichting. Wat is een ECE type goedkeuring en wat is E-Keur ? 4SKY Lights probeert U hier meer over te vertellen. Zie onze info op www.4sky.nl- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Als het lampje blauw licht toont dan mag het niet als dimlicht gebruikt worden. Dat moet immers wit of geel licht zijn.
.
.
Stay safe out there.
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
En dat is 't dan ook; de politie handhaaft technische eisen uit onze wetgeving en handhaaft niet op E-keur oid.
Zoals Swat aangeeft moet de kleur kloppen, mag 't niet verblindend zijn, etc etc..maar bekeuringen omdat er geen E-keur, of de verkeerde, op 't glaasje staat is geen optie voor ons.
Ik heb begrepen dat dit in Duitsland wel zou kunnen maar hier (gelukkig) niet..en mocht u in Duitsland rijden, dan mag u als Nederlander nog niet bekeurd worden..
Zoals Swat aangeeft moet de kleur kloppen, mag 't niet verblindend zijn, etc etc..maar bekeuringen omdat er geen E-keur, of de verkeerde, op 't glaasje staat is geen optie voor ons.
Ik heb begrepen dat dit in Duitsland wel zou kunnen maar hier (gelukkig) niet..en mocht u in Duitsland rijden, dan mag u als Nederlander nog niet bekeurd worden..
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
-
- Gewaardeerd lid
- Roepnaam: Remco
@ zijlvaart67
Is dat zo?
Ik heb als extra verlichting zo,n china led lichtbalk op de auto, uiteraard zonder E keurmerk.
Ben er tijdens een controle wel op aangesproken dat dat niet toegestaan is .
Ik heb dat ding appart geschakeld, dus als "werkverlichting" en dat was/is wel toegestaan.
Is dat zo?
Ik heb als extra verlichting zo,n china led lichtbalk op de auto, uiteraard zonder E keurmerk.
Ben er tijdens een controle wel op aangesproken dat dat niet toegestaan is .
Ik heb dat ding appart geschakeld, dus als "werkverlichting" en dat was/is wel toegestaan.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
We controleren wel, al zou je dat bij de kerstboom verlichting die veel vrachtwagens voeren, op teveel verlichting op een voertuig. Zoals die led lichtbalk.
We gaan niet een koplamp open schroeven om te kijken of het gemonteerde gloeilampje het juiste E keurmerk heeft.
We gaan niet een koplamp open schroeven om te kijken of het gemonteerde gloeilampje het juiste E keurmerk heeft.
Stay safe out there.