hoger beroep

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
j.v
Infopolitie Gast

hoger beroep

Ongelezen bericht door j.v »

soms lees ik op rechtspraak dat hoger beroep de wint van de gewone rechtszaak. ik vroeg me eigenlijk af of een rechter ook bericht krijgt dat de uitspraak in hoger beroep anders is dan hij of zij heeft gedaan? Gewoon om te leren miss?
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht: Man
Leeftijd: 63

Re: hoger beroep

Ongelezen bericht door SWAT »

Een andere uitspraak in hoger beroep is niet altijd een winst of een verlies.
De lagere rechter kan altijd kennis nemen van de uitspraak in hoger beroep. Hij of zij is daartoe niet verplicht.
Een hogere of lagere straf in hoger beroep is niet zo interessant voor de eerste rechter. Het is anders als in hoger beroep wel wordt gestraft of juist word vrijgesproken.
Dat kan echter ook doordat in hoger beroep nieuw bewijs is gevonden dat bij de eerste rechter niet bekend was.
In hoger beroep gaan betekent niet dat je dan altijd een andere of lagere straf krijgt.
Een uitdrukking is "Appeleren is riskeren". In de meeste gevallen levert een hoger beroep voor de vetdachte niets op.
Een uitspraak in hoger beroep betekent niet automatisch dat de lagere rechter iets niet goed gedaan zou hebben.
Stay safe out there.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht: Man
Leeftijd: 66

Re: hoger beroep

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Aardige vraag, maar dit heeft niks te maken met de politie of haar werkzaamheden. Je bent dus op het verkeerde forum met deze vraag. Probeer eens het rechtenforum.nl
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten