Hoi iedereen,
Sinds kort heb ik een dashcam in mijn auto hangen, en ik vroeg mij daar iets over af. Het lijkt erop dat de politie in Nederland het insturen van dashcambeelden toejuicht. Mijn vraag is, wordt er ook echt iets met ingestuurde beelden gedaan? Ik heb het dan niet over opnames van kleine overtreding die met een Mulderbeschikking worden afgedaan, maar verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen (gevaar/hinder veroorzaken, rood kruis negeren etc).
Zelf heb ik het namelijk een keer meegemaakt dat een opgewonden standje mij bewust van de snelweg de vangrail in probeerde te rijden. Helaas had ik nog geen dashcam…
Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?
Wat doet de politie met dashcambeelden?
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Wat doet de politie met dashcambeelden?
Opmerking van moderator MotoRon
Ik zag jouw vraag meerdere keren voorbij komen. 1x plaatsen is voldoende, berichten van gasten moeten eerst goedgekeurd worden door een moderator.- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Re: Wat doet de politie met dashcambeelden?
De politie mag geen verkeersboete uitschrijven op basis van door een burger aangeleverde dashcambeelden.
De beelden kunnen wel als bewijs worden gebruikt in een strafrechtelijk onderzoek.
De beelden kunnen wel als bewijs worden gebruikt in een strafrechtelijk onderzoek.
Stay safe out there.