bedreiging

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
desktop
Infopolitie Gast

bedreiging

Ongelezen bericht door desktop »

Hallo mede forumgebruikers,

Ik heb een vraag over een echt extreem dom iets.
Stel dat je kinderen hebt van 12 en 14 jaar oud
Je kinderen lopen een rondje in de buurt met oudejaarsnacht en steken vuurwerk af. het vuurwerkje waait om en gaat richting een groepje 17 tot 19 jarigen. er wordt niemand geraakt maar iedereen was wel geschrokken. Als reactie wordt de 12 jarige bij de keel gepakt onderuit geschopt
en gefilmd tijdens het verplichte excuses aanbieden. 14 jarige belt in paniek op met dat een groep volwassenen die bier zitten te drinken en agressief lopen doen, bij de keel grijpen en onderuitschoppen excuses filmen.

Stel dat het je zo hoog zit dat je die kant op zou gaan en uit woede zeg je echt iets extreem doms. Je uit je boosheid en zegt bijvoorbeeld mocht ik erachterkomen dat het mishandelfilmpje en de gefilmde excuses online komen dan zoek ik je op en snijd ik je keel door. (een doodsbedreiging dus) naar een 17 of 18 jarige.

Wat zouden hier dan de gevolgen van kunnen en waarschijnlijk zijn na aangifte. En ja ik ben mij er van bewust dat dit echt een brug te ver is nooit had mogen gebeuren en dat ik mij hier extreem voor moet schamen, wat ik ook echt wel doe. Ik heb hier enorm veel stress van en dit had echt nooit zo gemoeten
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 66

Re: bedreiging

Ongelezen bericht door MotoRon »

Waarom draai je er een beetje omheen met “Stel dat …”.
En ja ik ben mij er van bewust dat dit echt een brug te ver is nooit had mogen gebeuren en dat ik mij hier extreem voor moet schamen, wat ik ook echt wel doe. Ik heb hier enorm veel stress van en dit had echt nooit zo gemoeten
Hier mee geef je duidelijk aan dat het daadwerkelijk gebeurd is.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Bedreiging waaronder ook verbale bedreiging is strafbaar gesteld in artikel 285 Wetboek van Strafrecht. Zolang bij de bedreiging geen wapen is getoond staat daar een geldboete voor.
Dat is terug te vinden in de OM richtlijnen.
Stay safe out there.
erikaker
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Erik

Ongelezen bericht door erikaker »

"Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding."

Dit is noodweer, bij aangifte zal het OM niet overgaan tot vervolging (sepot).
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

erikaker schreef:Dit is noodweer, bij aangifte zal het OM niet overgaan tot vervolging (sepot).
Nu ken ik erik akerboom toch vrij aardig, die zou naar aanleiding van bovenstaande casus dit antwoord niet hebben gegeven.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
erikaker
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Erik

Ongelezen bericht door erikaker »

Ik ben niet Erik Akerboom, directeur-generaal van de AIVD. Toch snap ik de verwarring.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

O nee, dat je niet Erik Akerboom bent, dat was al heel snel duidelijk, misschien moet je dan ook geen naam kiezen die daarnaar verwijst, er zijn hier voldoende collega's die Erik persoonlijk kennen vermoed ik zo dus ja, dan zijn je antwoorden op zijn minst tenenkrommend.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

De verbale bedreiging in de geschetste situatie zal niet snel als noodweer worden gezien door het OM en feitelijk is het (eind)oordeel of een beroep op noodweer terecht is, aan de de rechter.
Stay safe out there.
Gesloten