Invalide voertuig
Moderator: Moderatorteam
- Rene zwolle
- Nieuw lid
- Roepnaam: Rene
- Geslacht:
Invalide voertuig
Goeden morgen ik heb een vraag mijn vrouw 40 jaar heeft een spierziekte fibromyalgie en artrose en is daardoor niet echt meer mobiel ze heeft geen rijbewijs of bromfiets rijbewijs nu zit ik er aan te denken om een amica 1250 voor haar aan te schaffen aleen dit onderwerp is nogal onduidelijk of zij daar zonder rijbewijs gebruik van mag maken zou hier wat duidelijkheid over gemaakt worden mvg rene
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Invalide voertuig
We hebben eerder vragen gehad over de Amica 1250. Volgens eerdere berichten is die 1,25m breed. Een gehandicaptenvoertuig mag maximaal 1,10m breed zijn, dus dit voertuig kan niet aangemerkt worden als gehandicaptenvoertuig.
Volgens de Regeling voertuigen, artikel 1.1en volgens artikel 1 lid 2 het RVV:
Dat betekent dus dat het voertuig tot een andere categorie behoort. Het meest voor de hand liggend is dat het voertuig de status van een brommobiel heeft en daarvoor moet je in het bezit zijn van een rijbewijs.
Kijk voor meer informatie even op de site van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... envoertuig
Volgens de Regeling voertuigen, artikel 1.1
Wetstekst
Gehandicaptenvoertuig: voertuig dat is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte, niet breder is dan 1,10 m en niet is uitgerust met een motor, dan wel is uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km/h bedraagt;Wetstekst
Gehandicaptenvoertuig: voertuig dat is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte, niet breder is dan 1,10 meter en niet is uitgerust met een motor, dan wel is uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km per uur bedraagt, en geen bromfiets is;Kijk voor meer informatie even op de site van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... envoertuig
- Rene zwolle
- Nieuw lid
- Roepnaam: Rene
- Geslacht:
Mijn excuses dit wist ik niet dat er al eerder een topic was aangemaakt toch hartelijk bedankt voor het antwoord hiermee is mijn vraag beantwoord
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
Opmerking van moderator Skipperje
Excuses zijn echt niet nodig. Het wordt hier met plezier voor u opgezocht. Nu de vraag beantwoord is, sluit ik dit bericht.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
Geeft niets. Als je meer vragen hebt, probeer dan even de zoekfunktie bovenaan elke pagina.