Invalide voertuig

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Plaats reactie
Rene zwolle
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Rene
Geslacht:

Invalide voertuig

Ongelezen bericht door Rene zwolle »

Goeden morgen ik heb een vraag mijn vrouw 40 jaar heeft een spierziekte fibromyalgie en artrose en is daardoor niet echt meer mobiel ze heeft geen rijbewijs of bromfiets rijbewijs nu zit ik er aan te denken om een amica 1250 voor haar aan te schaffen aleen dit onderwerp is nogal onduidelijk of zij daar zonder rijbewijs gebruik van mag maken zou hier wat duidelijkheid over gemaakt worden mvg rene
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 66

Re: Invalide voertuig

Ongelezen bericht door MotoRon »

We hebben eerder vragen gehad over de Amica 1250. Volgens eerdere berichten is die 1,25m breed. Een gehandicaptenvoertuig mag maximaal 1,10m breed zijn, dus dit voertuig kan niet aangemerkt worden als gehandicaptenvoertuig.
Volgens de Regeling voertuigen, artikel 1.1

Wetstekst

Gehandicaptenvoertuig: voertuig dat is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte, niet breder is dan 1,10 m en niet is uitgerust met een motor, dan wel is uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km/h bedraagt;
en volgens artikel 1 lid 2 het RVV:

Wetstekst

Gehandicaptenvoertuig: voertuig dat is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte, niet breder is dan 1,10 meter en niet is uitgerust met een motor, dan wel is uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km per uur bedraagt, en geen bromfiets is;
Dat betekent dus dat het voertuig tot een andere categorie behoort. Het meest voor de hand liggend is dat het voertuig de status van een brommobiel heeft en daarvoor moet je in het bezit zijn van een rijbewijs.

Kijk voor meer informatie even op de site van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... envoertuig
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Rene zwolle
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Rene
Geslacht:

Ongelezen bericht door Rene zwolle »

Mijn excuses dit wist ik niet dat er al eerder een topic was aangemaakt toch hartelijk bedankt voor het antwoord hiermee is mijn vraag beantwoord
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Excuses zijn echt niet nodig. Het wordt hier met plezier voor u opgezocht. Nu de vraag beantwoord is, sluit ik dit bericht.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

Geeft niets. Als je meer vragen hebt, probeer dan even de zoekfunktie bovenaan elke pagina.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Plaats reactie