"Wat kan ik verwachten na een incident met aangifte?"

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebru ikersn aam TS
Infopolitie Gast

"Wat kan ik verwachten na een incident met aangifte?"

Ongelezen bericht door Gebru ikersn aam »

Hoi. Vraagje;

Onlangs ben ik betrokken geraakt bij een incident, en ik weet niet goed wat ik kan verwachten. Daarom hoop ik dat iemand met ervaring in soortgelijke situaties mij wat inzicht kan geven.

Tijdens een avondje uit kwamen mijn partner en ik een oude bekende van mijn partner tegen. Deze persoon gedroeg zich grensoverschrijdend, ondanks herhaaldelijke verzoeken om daarmee te stoppen. Op een gegeven moment heb ik de persoon weggeduwd, waardoor die ten val kwam. Achteraf blijkt dat er sprake is van een kneuzing, en er is aangifte tegen mij gedaan.

Ik maak me zorgen over de mogelijke gevolgen, zeker omdat de ander zelf ook fout zat. Ik vraag me af wat ik kan verwachten en of ik eventueel iets kan doen, los van alleen afwachten.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: "Wat kan ik verwachten na een incident met aangifte?"

Ongelezen bericht door SWAT »

Het lijkt mij dat u nu wordt verdacht van mishandeling. Als u niet direct bent aangehouden zal u waarschijnlijk op enig moment worden uitgenodigd om een verklaring af te leggen. Als het dossier klaar is dan zal een officier van justitie beslissen of er strafrechtelijke vervolging gaat plaats vinden.
Stay safe out there.
Gebru ikersn aan TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gebru ikersn aan »

Bedankt voor uw reactie. Het lijkt er dus op dat het vooral een kwestie van afwachten wordt. Toch maak ik me veel zorgen, vooral over mogelijke problemen met een VOG of iets dergelijks. Ik ben bang dat dit gevolgen kan hebben voor mijn dagelijkse leven, los van een eventuele boete of straf. Weet iemand of deze stress reëel is gezien het incident? Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en vind het erg vervelend dat het op deze manier heeft uitgepakt.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Berouw komt altijd na de zonde.
De politie gaat niet over het wel of niet afgeven van VOG.
Gevolgen voor een VOG zijn er pas als er een veroordeling of een onherroepelijke strafbeschikking is.
Mocht u inderdaad worden veroordeeld voor mishandeling dan kan dit inderdaad gevolgen hebben voor een VOG.
De dienst JUSTIS kan u meer informatie geven.
Stay safe out there.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Kennelijk heeft TS geen verdere vragen over (de werkzaamheden van) de politie.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten