Hallo allemaal,
Ik zit midden in de selectie voor agent MBO-4. Nu zie ik dat je niet kleurenblind mag zijn. Ik heb zelf problemen met groen-rood in een ishihara kleuren test. Terwijl ik de kleuren zonder deze test wel kan onderscheiden.
Is dit een punt waar mijn selectie eindigd? Kan ik mijn droombaan niet gaan uitvoeren?
Kleurenblind
Moderator: Moderatorteam
Re: Kleurenblind
Hier staat volgens mij duidelijk uitgelegd waar je aan moet voldoen:
Wij weten niet in welke mate je voldoet aan de eisen. Maar ik hoop dat je ook begrijpt dat het verdraaid lastig gaat zijn om goed je werkt te doen als je als agent een melding krijgt dat er zojuist een rode auto is weggereden bij een misdrijf/PD, jij net om de hoek bent en van de vijf auto's die je tegemoet komen rijden niet weet welke je een stopteken moet geven. Of dat ook bij jou van toepassing is kun je zoals gezegd op meerdere manieren achter komen.
Medische keuring tijdens het selectietraject | Kombijdepolitie
Lichamelijke gezondheid is belangrijk als je bij de politie wilt werken. Lees hier welke eisen we stellen aan jouw ogen, oren en medicijnen.Wij weten niet in welke mate je voldoet aan de eisen. Maar ik hoop dat je ook begrijpt dat het verdraaid lastig gaat zijn om goed je werkt te doen als je als agent een melding krijgt dat er zojuist een rode auto is weggereden bij een misdrijf/PD, jij net om de hoek bent en van de vijf auto's die je tegemoet komen rijden niet weet welke je een stopteken moet geven. Of dat ook bij jou van toepassing is kun je zoals gezegd op meerdere manieren achter komen.
- DiNozzo
- OnTroerend goed
- Geslacht:
- Leeftijd: 37
Re: Kleurenblind
De eisen staan ook in de wet vastgelegd: https://wetten.overheid.nl/BWBR0047833/ ... /#Bijlage3
"Kleuren zien en onderscheiden
Het kunnen onderscheiden van die kleuren die voor de functie van belang zijn: goede score op HRR-test of Ishihara-test; bij twijfel de Farnsworth D15-test"
U zult dus zelf moeten kijken of u aan de Fansworth D15 wel kan voldoen.
"Kleuren zien en onderscheiden
Het kunnen onderscheiden van die kleuren die voor de functie van belang zijn: goede score op HRR-test of Ishihara-test; bij twijfel de Farnsworth D15-test"
U zult dus zelf moeten kijken of u aan de Fansworth D15 wel kan voldoen.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche