Hinderlijk parkeren

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Mieke
Infopolitie Gast

Hinderlijk parkeren

Ongelezen bericht door Mieke »

Goedemiddag, ik heb een vraag.
Ik heb een invalide parkeerplaats aan de overkant van mijn woning.
SInds hier nieuwe huizen zijn gebouwd staan er steeds autos aan de stoeprand geparkeerd waardoor ik nauwelijk tot niet van mijn parkeerplaats kan komen

Het zijn drie parkeervakken, dan krijg een smal stoepje, een straat en dan weer een stoep.

Nu zet men hun autos steeds tegen de stoep waardoor ik er niet of nauwelijk uit kan.
Ik heb ze al een paar keer gevraagd daar niet te parkeren, maar krijg alleen een grote mond en ze blijven hem gewoon daar neer zetten waardoor ik vaak niet weg kan. Ze willen de auto zo dicht mogelijk bij de deur of willen hem op camera hebben.
De politie hiervoor bellen vind ik ook zo wat, die hebben wel wat anders te doen

Mag dit?
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Hinderlijk parkeren

Ongelezen bericht door MotoRon »

De situatie is mij niet helemaal duidelijk. Heb je misschien een linkje naar googlemaps, zodat we kunnen zien hoe de verkeerssituatie daar is? (Of een foto van de situatie)
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoop dat het zo duidelijk is.
Fijn dat u er even na wil kijken, waarvoor mijn dank.

Afbeelding
Bij het rode pijltje staat mijn brommobiel, het is een gehandicapten parkeerplaats
Bij de zwarte stippen staan dan auto's geparkeerd.
Naast de parkeerplaats is een klein stoepje (oranje stipje) waardoor je niet eerder kan uitdraaien
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik neem aan dat het wettelijk toegestaan is om langs het trottoir te parkeren? Er is bijvoorbeeld geen parkeerverbod (zone) of uw straat behoort tot een erf? Parkeert u achteruit in, dan wordt het veel makkelijker. Hoe breed is de straat tussen de beide "stoepen"?

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gast
Infopolitie Gast

Er stonden toen ik hier kwam wonen gele strepen op de stoeprand, maar die zijn er na dat de straten herbestraat zijn niet meer terug gekomen.
Achteruit parkeren lukt niet als er daar autos staan, althans mij lukt het niet.

Ik had gelezen dat er 5 meter achter een invalide parkeerplaats vrij moest blijven en achter een personen auto 5
Zo inschattende is de straat hier 5 tot 6 meter

Het mooie is dat er nog geen 100 meter verder op voldoende parkeerplaats is. Maar zo geeft de ene bewoner( die aan de overkant woont) aan (20 jaar) dat ze niet ver wil lopen en daarom de auto daar neer zet.

Ga je hier de bocht om zijn nog eens veel parkeerplaatsen, maar ze willen hem zo dicht mogelijk bij de deur hebben
En de andere bewoner, die aan de overkant van mij woont wil de auto op de camera hebben staan.
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:

Ongelezen bericht door Skipperje »

U kunt de gemeente verzoeken om opnieuw die gele strepen aan te brengen ivm het niet in/uit kunnen rijden, of om uw gehandicaptenparkeerplaats te verplaatsen naar een langsparkeerplaats bij u voor de deur. De politie vragen om te handhaven op hinderlijk parkeren zal, denk ik, niet vaak tot een positief resultaat leiden. Dat heeft te weinig prioriteit. Verder doen die andere buren, wettelijk gezien, niets fout.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gast
Infopolitie Gast

Ik wil hier de politie niet voor bellen, die hebben genoeg andere belangrijke dingen te doen.

De gemeente heb ik al gebeld, die zetten die gele strepen niet terug omdat het voor de handhaving niet goed zichtbaar is als er al auto's geparkeerd staan kreeg ik als antwoord. Ik ben b ij de wijkagent geweest, ik zou door de b oa gebeld worden ook niet gebeurd.

Maar goed als ze niets fout doen dan houdt alles op. Dacht dat je achter een parkeerplaats ruimte moest houden zodat men er fatsoenlijk uit kan rijden.
Ik moet hem dan maar meer laten staan omdat ik erniet uitkom als die auto's er achter staan.

In ieder geval bedankt voor u tijd en antwoord.
Fijne dag verder.
Groetjes, Mieke
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

De gemeente heb ik al gebeld, die zetten die gele strepen niet terug omdat het voor de handhaving niet goed zichtbaar is als er al auto's geparkeerd staan kreeg ik als antwoord.

Ik schoot even in de lach; we laten een maatregel achterwege omdat eea niet goed te zien is voor de handhaver als er auto's foutgeparkeerd staan..

Kennelijk worden de vaardigheden van de boa door de gemeente niet hoog ingeschat.. Vertel die gasten 1x in de briefing dat daar gele strepen zijn aangebracht, neem 't 3x mee in de surveillance en na 3 bonnen is iedere buurtbewoner weer 6 maanden tam..

'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'

Gast
Infopolitie Gast

Sorry, z ijn niet mijn woorden. Maar het hier een beetje van het kastje naar de muur gestuurd worden als je wat wil weten/vragen
En dan bedoel ik niet dit forum maar hier in het dorp.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Dat je niet ons forum bedoelde was wel duidelijk. En met het argument dat de gemeente aanvoert kan een gele streep op iedere plek wel verwijderd worden, kortom onzinargument.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gast
Infopolitie Gast

De wethouder zei ook je wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. (spreek hem wel eens, heb hem er niet voor gebeld. Hij zegt ook politie bellen)

IK weet het ook niet meer ik ga vanmiddag nog een keer naar de wijkagent, die heeft spreekuur,

Weet nu al dat het niets uithaalt ze vinden het allemaal onbeschoft, maar daar koop ik niets voor.

Nogmaals dank voor jullie antwoorden.
Het topic mag wat mij betreft wel gesloten worden.

Vriendelijk groet,
Mieke
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Je zegt dat er voor de herbestrating een gele streep heeft gestaan. Voor het verwijderen van de streep moet er een verkeersbesluit zijn genomen. Als ik in jouw schoenen stond zou ik even navraag doen bij de gemeente naar een dergelijk besluit. Als dat verkeersbesluit er niet is, zou ik een schriftelijk verzoek indienen bij de gemeente om de streep terug te plaatsen. Als je dat schriftelijk doet moeten ze in elk geval met een officiële reactie komen. Een telefoontje wordt eerder “aan de kant geschoven”.

Wetstekst

Artikel 12 BABW:
De plaatsing of verwijdering van de hierna genoemde verkeerstekens moet geschieden krachtens een verkeersbesluit:
a. de volgende borden:
I de borden die zijn opgenomen in de hoofdstukken A tot en met G van bijlage 1, behorende bij het RVV 1990, uitgezonderd de borden C22 en E9, alsmede de borden E4, E12 en E13 tenzij onder deze verkeersborden een onderbord als bedoeld in artikel 8, tweede lid, onderdeel d, wordt aangebracht, dan wel toepassing wordt gegeven aan artikel 8, derde lid;
II bord L3 van bijlage 1, behorende bij het RVV 1990, voor zover het een bushalte betreft;
b. de volgende verkeerstekens op het wegdek:
I. doorgetrokken strepen;
II. de aanduiding van fietsstroken;
III. de aanduiding van busstroken en busbanen;
IV. voetgangersoversteekplaatsen;
V. gele doorgetrokken strepen;
VI. gele onderbroken strepen;
VII. haaietanden.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Plaats reactie