Onterecht en weet niet waar ik sta, mijn leven staat al 2 jaar op de kop

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

weetniet
Infopolitie Gast

Onterecht en weet niet waar ik sta, mijn leven staat al 2 jaar op de kop

Ongelezen bericht door weetniet »

Hi Allen,

Mag de politie je brieven aan huis komen brengen en je verzoeken om te willen tekenen voor documenten (reisdocument) voor je kinderen? Aangezien zij niet met mij wilt communiceren maar wel reisdocumenten probeert te laten tekenen en daarbij de wijkagent met een andere agent aan mijn deur komt om te vragen dit te willen tekenen.

Heb ze vriendelijk gevraagd of ze binnen wilden komen en gesprek over gehad maar ook vriendelijk verzocht dit telefonisch te willen verzoeken of bespreken.
Waarom komen ze door mijn ex (die mijn leven zuur heeft gemaakt maar niet kapot gaat krijgen) in vredesnaam in de avond een brief brengen en of ik een reisdocument wilde tekenen omdat mijn ex geen contact met me wilt en mij de kinderen onthoud.

Kan hier het hele verhaal wel vertellen maar weet niet waar ik moet beginnen.

Weet niet eens of mijn beschrijving jullie een inzicht zou geven wat ik doormaak en hoe onterecht er met me wordt omgegaan.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Onterecht en weet niet waar ik sta, mijn leven staat al 2 jaar op de kop

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik lees hier twee vragen.
Mag de politie je brieven aan huis komen brengen en je verzoeken om te willen tekenen voor documenten (reisdocument) voor je kinderen?
Ja, waarom zou dat niet mogen? Je bent overigens niet verplicht ze binnen te laten of om dergelijke formulieren te ondertekenen.

Waarom ze aan de deur komen had je kunnen vragen aan de betreffende agenten die aan de deur kwamen. Daar kunnen wij alleen maar naar gissen.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door Skipperje »

Je kunt je ook afvragen hoe belangrijk het is voor je kinderen dat die reisdocumenten worden getekend. Dat het tekenen op deze omslachtige manier moet gebeuren, betekent dat jullie kinderen de dupe zijn van een relatiebreuk tussen ouders. Wil je dat?

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Mitch »

En toch vind ik het raar klinken (met de noot dat dit waarschijnlijk een fractie is van het verhaal). Dat de politie zich aan het bemoeien is met een relatie conflict wat volledig civiel is. Jullie zijn zonder politie bij elkaar gekomen, ga dan ook zonder politie uit elkaar. Stop met verwijten en moddergooien en bedenk wat het belang is voor de kinderen.

En anders (misschien sowieso) is het tijd voor een mediator of advocaat
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik lees tussen de regels een vecht scheiding, geen goede omgangsregeling en mogelijk stalking achtige zaken waardoor mogelijk de ene partij geen contact meer wil hebben met de andere partij. Een wijkagent die probeert zaken die belangrijk zijn voor de kinderen, middels bemiddeling probeert op te lossen en wellicht zich ook een beeld probeert te vormen over de betrokken partijen. Ik lees al voldoende aspecten die het gevaar voor een dreigende escalatie lijken te ondersteunen.
Ik lees dat het een vrijblijvend gesprek leek te zijn en dat TS nergens toe gedwongen werd.
Exen kunnen niet verplicht worden om contact met elkaar te blijven houden. Als er kinderen in de relatie zijn is het wel handig om enige vorm van contact te blijven onderhouden, zeker als er ook een omgangsregeling is.
Als TS niet tevreden is over de huidige omgangsregeling en de andere partij daarin niet tegemoet wil komen zal hij naar de familie rechter moeten stappen.
Stay safe out there.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Ik lees dat het een vrijblijvend gesprek leek te zijn en dat TS nergens toe gedwongen werd.
Als het is gegaan zoals TS zegt dan komt een bezoek van 2 agenten aan de deur in de avond, met een formulier van je ex, waar je mee in een vechtscheiding ligt, linksom of rechtsom niet echt vrijblijvend over. Als de wijkagent alleen op en woensdagmiddag had aangebelt en bij een bakkie het formulier ter sprake had gebracht, soit...

Als je je laat lenen om postbode te spelen, haal er dan ook datgene uit wat erin zit, toch?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door SWAT »

De kans dat je iemand 's-avonds aantreft is hoger dan overdag.
Stay safe out there.
Plaats reactie