Van de weg duwen door vrachtwagen

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Daisy
Infopolitie Gast

Van de weg duwen door vrachtwagen

Ongelezen bericht door Daisy »

Hi iedereen,

Situatie was als volgt:

Vlak voor de afslag richting zoetermeer tijdens de file. Rechterbeen staat nagenoeg stil rijdend onder 10 km per uur. Midden baan ongeveer tussen de 20 en 30 in en ik wil invoegen voor een vrachtwagen. Ruimte 3 maal mijn auto en na invoegen zeker anderhalve auto ruimte voor de vrachtwagen.

T was normaal gezien krap maar gezien het feit dat alles nagenoeg stil stond dacht ik dat het kon.

De vrachtwagen toetert, doet zijn groot licht aan. Ik steek mijn hand op zo van sorry voor de situatie.

Vervolgens als alles weer op trekt gaat hij naast mij rijden en probeert mij tweemaal van de weg te rijden, zover dat ik zijn achter bak zie schommelen en hij zelf bij de punt van de afslag op de vluchtstrook rijd.

Had ik niet moeten invoegen? Ik vind zelf dat dit excessief en echt gevaarlijk gedrag was in deze situatie. Als hij boos was om de krappe invoegen, ik besef het. Maar is dit dan de manier?
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 63

Re: Van de weg duwen door vrachtwagen

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik denk dat je het antwoord op jou vraag zelf wel weet. Besef wel wat vanuit jou (kleine auto) overzichtelijk en ruim lijkt vanuit een vrachtauto heel anders over komt. Afhankelijk van de lading moet de vrachtauto met beleid remmen als er geen sprake is van een nood situatie. Het is goed mogelijk dat de chauffeur door jou actie plotseling moest remmen en geen goed zicht meer had op jou auto en dus ook niet kon zien wat je verder ging doen..
Uiteraard mag hij dan niet het recht in eigen hand nemen en de door jou beschreven manoeuvres uitvoeren
Stay safe out there.
Daisy
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Daisy »

Ik besef het, echter de vrachtwagen stond stil terwijl ik invoegde, zijn baan zat tussen de 0 en 10 km in. Ik vermoed dat hij mij inderdaad niet heeft opgemerkt.

Stel dat ik verongelukt zou zijn door 2 maal het van de weg duwen... is dat het dan waard. Is zijnwraak dan gesust en op naar de volgende? Ik had met alle liefde sorry gezegd als ik hem heb laten schrikken .
ik kan het mij niet voorstellen met de snelheid maar dat is blijkbaar mijn leerpunten.
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Heb je beelden op je dashcam van jouw en zijn actie? Deze veiligstellen
Dan als er een naam op de vrachtwagen stond een klacht indienen bij het bedrijf.
Bij jou was het een inschattingsfout. Ik zie zijn actie als een pure poging tot veroorzaken van letsel
Plaats reactie