2e aanhouding alcohol
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
2e aanhouding alcohol
Ik ben afgelopen week voor de 2e keer aangehouden met alcohol op (schaam me dood!) Blies 540ugl dus geen ingevorderd rijbewijs of recidive regels. Wat kan ik verwachten nu? Alle sites zeggen wat anders, heb het idee dat mijn leven nu voorbij is en zie geen uitweg meer. Moet werken voor mijn gezin en heel dom dan te gaan rijden zo is het gewoon, niks anders van te maken. Ik heb van de eerste keer nog geen veroordeling maar wel de ema gedaan bij het cbr. Blijkbaar is alcohol gewoon gevaarlijk in mijn geval, ben een gevoelige vrouw die af en toe drinkt maar als ik slecht in mijn vel zit of er gebeurt iets knapt er ook iets, hierom niet meer minder maar nooit meer drinken nu, had ik dat na de 1e aanhouding al maar gedaan. Kan er niet van slapen, ben er de hele dag buiten werk mee bezig, huisarts is op de hoogte omdat ik suïcidale gedachten heb omdat ik me schaam super erg en bang ben voor de gevolgen voor mij en mijn gezin. Politie zei u heeft veel geluk gehad en verder niets, bedoelen ze dan dat ik geen 570 of meer had of dat het goedkomt op mijn grote schaamte na. Krijg ik een onderzoek en vervolging want de 1e heb ik nog niet gehad via justitie.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Re: 2e aanhouding alcohol
De kans is zeer groot dat beide zaken tegelijk afgehandeld gaan worden.
Ik vermoed dat het CBR nu wel een onderzoek zal gaan doen naar uw rijgeschiktheid.
Als u meent dat er sprake is van een zorgwekkende alcohol afhankelijkheid is het wellicht raadzaam hierover in gesprek te gaan met uw huisarts.
Ik vermoed dat het CBR nu wel een onderzoek zal gaan doen naar uw rijgeschiktheid.
Als u meent dat er sprake is van een zorgwekkende alcohol afhankelijkheid is het wellicht raadzaam hierover in gesprek te gaan met uw huisarts.
Stay safe out there.
- DiNozzo
- OnTroerend goed
- Geslacht:
- Leeftijd: 36
Als eerste een paar vragen. Die zijn namelijk van invloed op wat u nu te wachten staat.
1. Wanneer was de vorige keer dat u aangehouden bent?
2. Hoeveel blies u toen en heeft u de volledige EMA of de lichte versie, de LEMA gekregen?
3. Bent u nog beginnend bestuurder (< 5 jaar uw rijbewijs, of <7 jaar als u op uw 16de of 17de uw bromfietsrijbewijs of trekkerrijbewijs gehaald heeft)?
1. Wanneer was de vorige keer dat u aangehouden bent?
2. Hoeveel blies u toen en heeft u de volledige EMA of de lichte versie, de LEMA gekregen?
3. Bent u nog beginnend bestuurder (< 5 jaar uw rijbewijs, of <7 jaar als u op uw 16de of 17de uw bromfietsrijbewijs of trekkerrijbewijs gehaald heeft)?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
-
- Infopolitie Gast
1. Iets meer dan 1.5 jaar geleden.
2. Ema gehad
3. Geen beginnend bestuurder
Mijn leven is voorbij, wie doet zichzelf dit aan!
2. Ema gehad
3. Geen beginnend bestuurder
Mijn leven is voorbij, wie doet zichzelf dit aan!
- DiNozzo
- OnTroerend goed
- Geslacht:
- Leeftijd: 36
Oke, er gaan nu twee procedures lopen. Eentje om uw rijbewijs te houden (CBR) en een strafprocedure (Openbaar Ministerie).
De eerste is die bij het CBR. U heeft de vorige keer al een EMA gehad. Op basis van deze blaastest moet u waarschijnlijk opnieuw de EMA. Als u in de komende 3,5 jaar nogmaals gepakt wordt voor het rijden onder invloed zal u een volledig onderzoek krijgen naar uw rijgeschiktheid. Dit leidt er niet zelden toe dat iemand zijn rijbewijs geschorst of ongeldig verklaard wordt. U mag dan helemaal niet meer rijden.
Ik weet nog niet wat u de vorige keer geblazen heeft. Op basis van deze blaastest zou u normaal gesproken een geldboete van 650 euro krijgen, maar omdat u kort geleden gepakt bent is de richtlijn 950 euro boete en 4 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging. Omdat de zaken waarschijnlijk gezamenlijk behandeld gaan worden, zou het kunnen dat hier vanaf geweken worden.
De eerste is die bij het CBR. U heeft de vorige keer al een EMA gehad. Op basis van deze blaastest moet u waarschijnlijk opnieuw de EMA. Als u in de komende 3,5 jaar nogmaals gepakt wordt voor het rijden onder invloed zal u een volledig onderzoek krijgen naar uw rijgeschiktheid. Dit leidt er niet zelden toe dat iemand zijn rijbewijs geschorst of ongeldig verklaard wordt. U mag dan helemaal niet meer rijden.
Ik weet nog niet wat u de vorige keer geblazen heeft. Op basis van deze blaastest zou u normaal gesproken een geldboete van 650 euro krijgen, maar omdat u kort geleden gepakt bent is de richtlijn 950 euro boete en 4 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging. Omdat de zaken waarschijnlijk gezamenlijk behandeld gaan worden, zou het kunnen dat hier vanaf geweken worden.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Alhoewel ik je gevoelens snap is het ook niet zo dat er nu iets onomkeerbaars is gebeurd. Even terug naar de realiteit. Als je alle procedures doorloopt is het namelijk weer doorgaan waar je was gebleven in je leven, alleen dan zonder gebruik van alcohol, zoals je zelf aan aangaf. Ik heb als ongevallenanalist meerdere drankrijders meegemaakt die iemand dood reden. Dan kan ik mij voorstellen dat je deze gevoelens krijgt, alhoewel wij een dergelijk drankrijder na zo'n ongeval opnieuw betrapten met drank op achter het stuur. Maar goed, die had geen last van zijn/haar geweten zoals de meeste mensen gelukkig wel hebben.Gast schreef: ↑24 nov 2024, 14:40 Mijn leven is voorbij, wie doet zichzelf dit aan!
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
- Stamgast
- Roepnaam: Dennis
- Geslacht:
- Leeftijd: 37
Klopt, artikel 62 Sr of, als het niet samengevoegd wordt 63 Sr, is hier van toepassing. Dat beperkt zich tot het strafrechtelijke deel. Bij het CBR gelden andere procedures.DiNozzo schreef: ↑25 nov 2024, 08:49 Ik weet nog niet wat u de vorige keer geblazen heeft. Op basis van deze blaastest zou u normaal gesproken een geldboete van 650 euro krijgen, maar omdat u kort geleden gepakt bent is de richtlijn 950 euro boete en 4 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging. Omdat de zaken waarschijnlijk gezamenlijk behandeld gaan worden, zou het kunnen dat hier vanaf geweken worden.
Nu heeft u geluk dat de eerste veroordelig nog niet onherroepelijk (definitief) is. Normaal bent u het rijbewijs na een tweede veroordeling al kwijt: https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... veregeling en https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... l-en-drugs.
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger
Bijbaan: Politievrijwilliger
-
- Infopolitie Gast
DiNozzo schreef: ↑25 nov 2024, 08:49 Oke, er gaan nu twee procedures lopen. Eentje om uw rijbewijs te houden (CBR) en een strafprocedure (Openbaar Ministerie).
Eerste keer 1.33 promille dus net boven 570 ergens. Was kiele kiele toen. Geven ze je 2 maal de EMA? Dacht gelezen te hebben binnen 5 jaar toch onderzoek dan of klopt dit niet? Ben banger voor het CBR als voor het OM. Die zijn duidelijker in hun strafmaatregelen.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
In de Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid 2011 staat: en artikel 23 staat vervolgens:
Piet
Wetstekst
Artikel 12: Betrokkene komt niet in aanmerking voor de educatieve maatregel alcohol en verkeer indien: hij de afgelopen vijf jaar aan een educatieve maatregel alcohol en verkeer heeft deelgenomen;Wetstekst
Het CBR besluit dat betrokkene zich dient te onderwerpen aan een onderzoek naar de geschiktheid, bedoeld in artikel 131, eerste lid, van de wet indien: betrokkene op grond van artikel 12 niet in aanmerking komt voor een educatieve maatregel alcohol en verkeer;Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit