Is een prop in een brommer legaal?
Moderator: Moderatorteam
Is een prop in een brommer legaal?
Zo ja, kan de politie deze vinden? En is er een goedkope legale manier om de brommer weer om te bouwen naar maximaal 54 km/u? Het enige antwoord wat ik nu kan vinden is dat een brommer origineel moet lopen en dat de enige manier voor het ombouwen (naast een prop) een nieuwe uitlaat of cilinder is.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Is een prop in een brommer legaal?
Geef even aan wat je met de prop bedoeld. Waaruit bestaat deze, waar wil je hem plaatsen en hoe vast of demontabel komt hij daar te zitten. Het is nu een beetje gissen.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- taxikemperman
- Deskundige
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Zie https://www.scooterdiscounter.nl/motor/ ... tbegrenzer
De prop komt in de uitlaat en er wordt geadviseerd om deze vast te lassen
De prop komt in de uitlaat en er wordt geadviseerd om deze vast te lassen
- Skipperje
- Moderator
- Geslacht:
Ja, dit was mij bekend, maar TS schrijft dat naast een prop een nieuwe uitlaat een methode van afvoeren is. Zoals hij het schrijft komt er dus een prop en een nieuwe uitlaat. Ik vermoed ook dat hij bedoelt dat er of een prop in de huidige uitlaat of een nieuwe uitlaat moet worden gemonteerd en dat wilde ik hem uit laten leggen. Maar ook de zin; kan de politie deze prop vinden, vind ik vreemd.
Als door de prop, die dan inderdaad dusdanig vast moet zitten dat hij niet gedemonteerd kan worden (lassen) de snelheid voldoende gereduceerd wordt en het geluid blijft acceptabel, dan zie ik geen probleem, zelfs niet als de politie hem kan zien.
Piet
Als door de prop, die dan inderdaad dusdanig vast moet zitten dat hij niet gedemonteerd kan worden (lassen) de snelheid voldoende gereduceerd wordt en het geluid blijft acceptabel, dan zie ik geen probleem, zelfs niet als de politie hem kan zien.
Piet
*Zij
Ik wil een schakelbrommer kopen en een legale vinden die goed loopt is best een uitdaging. Ik vroeg mij af of een uitlaatprop legaal of illegaal is om de snelheid te verminderen.
Ik heb dus nog geen brommer waar ik beslissingen over kan maken, maar ik vraag mij af wat handig is. Is een nieuwe carburateur een goede oplossing om de snelheid terug naar maximaal 54 km/u te krijgen? Of is een uitlaatprop net zo makkelijk om dit te bereiken? Hebt u toevallig een idee wat een reparateur zou doen en/of aanraden om de snelheid weer origineel te krijgen?
Sil
Ik wil een schakelbrommer kopen en een legale vinden die goed loopt is best een uitdaging. Ik vroeg mij af of een uitlaatprop legaal of illegaal is om de snelheid te verminderen.
Ik heb dus nog geen brommer waar ik beslissingen over kan maken, maar ik vraag mij af wat handig is. Is een nieuwe carburateur een goede oplossing om de snelheid terug naar maximaal 54 km/u te krijgen? Of is een uitlaatprop net zo makkelijk om dit te bereiken? Hebt u toevallig een idee wat een reparateur zou doen en/of aanraden om de snelheid weer origineel te krijgen?
Sil
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
Als je wil weten wat de beste mogelijkheden zijn om een bromfiets aan te passen zodat ie niet te snel loopt, moet je bij een bromfietshandelaar zijn, niet bij de politie. Een prop in een uitlaat is niet verboden, de uitlaat mag niet teveel herrie maken.
Wij zijn er om vragen te beantwoorden over de politie en haar werkzaamheden. Probeer anders eens een bromfietsforum, hier ben je in elk geval niet op de juiste plaats met vragen over wat de beste of handigste aanpassingen zijn.
Wij zijn er om vragen te beantwoorden over de politie en haar werkzaamheden. Probeer anders eens een bromfietsforum, hier ben je in elk geval niet op de juiste plaats met vragen over wat de beste of handigste aanpassingen zijn.
- Skipperje
- Moderator
- Geslacht:
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Een bromfiets moet aan meer eisen voldoen dan aan een maximum toegestane constructie snelheid.
Als je een schakel bromfiets koopt met een 80 cc cilinder en je past de max constructie snelheid aan naar 54 dan is het nog steeds een opgevoerde bromfiets en mag je er dus niet op rijden op de weg.
Als je een schakel bromfiets koopt met een 80 cc cilinder en je past de max constructie snelheid aan naar 54 dan is het nog steeds een opgevoerde bromfiets en mag je er dus niet op rijden op de weg.
Stay safe out there.