Wat weegt zwaarder digitale staling op social media of fysieke stalking?
Ik vraag dit omdat er op social onzin wordt verspreid over mij en ik het idee heb dat politie niets wil verifiëren bij FB?
Digitale stalking/laster
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Digitale stalking/laster
FB is een onderdeel van Meta. Deze werkt niet mee aan verzoeken om plaatsers van berichten op FB te achterhalen. Je kunt jouw “idee” dat de politie niet wil verifiëren laten varen.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Er zit een groot verschil tussen stalking al dan niet digitaal en smaad/laster.
Voor onderzoek naar stalking kunnen bijzondere opsporing methodes gebruikt worden en bij smaad/laster niet.
Inderdaad gebruikers gegevens opvragen bij FB/Meta is zinloos omdat zij niet meewerken en er geen middelen zijn om de medewerking af te dwingen.
Voor onderzoek naar stalking kunnen bijzondere opsporing methodes gebruikt worden en bij smaad/laster niet.
Inderdaad gebruikers gegevens opvragen bij FB/Meta is zinloos omdat zij niet meewerken en er geen middelen zijn om de medewerking af te dwingen.
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
bedankt voor de uitleg.
Dit begrijp ik nog enigszins. Hij is opgepakt en zijn laptops zijn in beslag genomen zodat zijn zijn mail konden. Bij zijn verzonden items stonden de vervelende berichten zo heb ik begrepen. Toch is het geseponeerd. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan. Als het in je verzonden items staat en op je pc dan ben je toch betrapt? Moet een bekentenis dan de doorslag geven. Ben radeloos en weet niet wat te doen.
Nogmaals dank.
Dit begrijp ik nog enigszins. Hij is opgepakt en zijn laptops zijn in beslag genomen zodat zijn zijn mail konden. Bij zijn verzonden items stonden de vervelende berichten zo heb ik begrepen. Toch is het geseponeerd. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan. Als het in je verzonden items staat en op je pc dan ben je toch betrapt? Moet een bekentenis dan de doorslag geven. Ben radeloos en weet niet wat te doen.
Nogmaals dank.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Voor de gewenste uitleg moet u zich wenden tot de officier van justitie die de zaak behandeld heeft. U kunt via slachtofferhulp Nederland om nadere uitleg vragen en eventueel in beroep gaan tegen de beslissing de zaak te seponeren.
De politie doet het onderzoek en de officier van justitie beslist of er vervolgens wel of niet vervolgd gaat worden.
De politie doet het onderzoek en de officier van justitie beslist of er vervolgens wel of niet vervolgd gaat worden.
Stay safe out there.