Hoi, ik was op zoek naar een mes voor scouting en heb er een gezien die mij wel interessant leek (zie foto hieronder).
Daarentegen had ik de vraag of ik deze voor scouting activiteiten (denk aan houtsprokkelen en vuur maken) bij me mag hebben. De totale lengte is 30cm, is en wordt verkocht als een survivalmes.
Alvast bedankt voor uw tijd.
Mes voor scouting
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Re: Mes voor scouting
Het bezit van dit mes is, mits je niet minderjarig bent, niet verboden.
Het dragen kan onder omstandigheden wel verboden zijn
Het dragen kan onder omstandigheden wel verboden zijn
Stay safe out there.
Ik ben zelf meerderjarig. Ik zou graag willen weten of het dragen van dit mes wel toegestaan is wanneer we hout gaan sprokkelen en vuur maken, verder zou ik hem sowieso niet dragen aangezien ik er geen reden voor zou hebben.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Het dragen van het mes tijdens een scouting kamp waarbij inderdaad de door jou benoemde zaken onderdeel uitmaken zou niet snel strafbaar zijn. Bij het gaan naar en komen vanaf het kamp dien je het mes zodanig te vervoeren dat het niet voor direct gebruik gereed is om elke discussie te voorkomen.
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
Ik zal hier rekening mee houden en goed opbergen voor het gaan naar en komen van het kamp.
Dankuwel voor uw antwoord, hoop dat u verder nog een fijne dag heeft.
Dankuwel voor uw antwoord, hoop dat u verder nog een fijne dag heeft.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Opmerking van moderator Skipperje
Mooi dat vraagsteller tevreden is. Dan is de vraag voldoende beantwoord.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit