Agent heeft gezegd dat er een WOK op mijn motor komt. Maar ik zie niks op de site van het RDW
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Agent heeft gezegd dat er een WOK op mijn motor komt. Maar ik zie niks op de site van het RDW
Beste allen,
Vorige week ben ik aangehouden omdat mijn motor teveel lawaai maakte, en heb ik een boete gekregen(Die overigens wel zichtbaar is bij het CJIB loket), en zou de agent een WOK signalering naar het RDW sturen.
Nu, 4 dagen later is er op de site van het RDW nog steeds geen WOK status te bekennen. "Verbod voor rijden op de weg" staat nog steeds op nee.
Wat moet ik hier mee? Ik wil graag weten of ik weer met mijn motor naar mijn werk kan aangezien dit mijn enigste vervoersmiddel is.
Alvast bedankt.
Groet,
Harry
Vorige week ben ik aangehouden omdat mijn motor teveel lawaai maakte, en heb ik een boete gekregen(Die overigens wel zichtbaar is bij het CJIB loket), en zou de agent een WOK signalering naar het RDW sturen.
Nu, 4 dagen later is er op de site van het RDW nog steeds geen WOK status te bekennen. "Verbod voor rijden op de weg" staat nog steeds op nee.
Wat moet ik hier mee? Ik wil graag weten of ik weer met mijn motor naar mijn werk kan aangezien dit mijn enigste vervoersmiddel is.
Alvast bedankt.
Groet,
Harry
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Re: Agent heeft gezegd dat er een WOK op mijn motor komt. Maar ik zie niks op de site van het RDW
Een wokmelding wordt digitaal verwerkt, met andere woorden; zodra een agent dit in 't bureau invoert in de pc staat eea nagenoeg onmiddellijk bij de RDW geregistreerd.
Als er na 4 dagen nog immer geen wok zichtbaar is ga ik er vanuit dat dit ook niet meer gebeuren gaat en kunt u derhalve probleemloos op de motor stappen.
Om toch de zorgen weg te kunnen nemen; gewoon 'nog even' dagelijks checken, dan heeft u nog meer zekerheid..
Als er na 4 dagen nog immer geen wok zichtbaar is ga ik er vanuit dat dit ook niet meer gebeuren gaat en kunt u derhalve probleemloos op de motor stappen.
Om toch de zorgen weg te kunnen nemen; gewoon 'nog even' dagelijks checken, dan heeft u nog meer zekerheid..
'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'
-
- Infopolitie Gast
Re: Agent heeft gezegd dat er een WOK op mijn motor komt. Maar ik zie niks op de site van het RDW
Super, dankjewel Zijlvaart. Ik ga met een gerust hart weer de weg op (met DB killers ), en blijf de RDW site dagelijks checken.
-
- Infopolitie Gast
Ik heb nog een andere vraag als dat toegestaan is in dit onderwerp; Hoe kan het dat WOK meldingen soms niet doorgevoerd worden? Ik heb op internet ook al verschillende mensen met hetzelfde verhaal gezien...
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Dat vind ik een hele goede vraag. Ik geloof niet dat er 1 antwoord bestaat.
Mogelijkheden zijn:
* De agent heeft eea niet op de juiste manier ingevoerd en daardoor is de wok niet goed verwerkt,
* de agent heeft medelijden en heeft zelf achteraf besloten om de wok niet op te leggen,
* de agent is, in de koffiekamer, door collega's overtuigd om deze actie toch niet uit te voeren,
* de agent is ziek geworden en ligt er een weekje uit waardoor ook z'n administratie is blijven liggen,
* etc, etc, etc...
Mogelijkheden zijn:
* De agent heeft eea niet op de juiste manier ingevoerd en daardoor is de wok niet goed verwerkt,
* de agent heeft medelijden en heeft zelf achteraf besloten om de wok niet op te leggen,
* de agent is, in de koffiekamer, door collega's overtuigd om deze actie toch niet uit te voeren,
* de agent is ziek geworden en ligt er een weekje uit waardoor ook z'n administratie is blijven liggen,
* etc, etc, etc...
'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'
-
- Infopolitie Gast
Hmm... Lastig. Als de agent inderdaad geen WOK heeft doorgevoerd op basis van punt 2 of 3, zou ik hem toch graag willen bedanken. Jammer genoeg kan ik dat niet doen zonder het risico te lopen alsnog een WOK te krijgen.
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Niet als je het lawaai inmiddels hebt verholpen en hem dat laat zien. Dat geeft aan dat je het serieus neemt.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
- Infopolitie Gast
Dat zou ik heel graag willen doen, maar op dit moment is het risico voor mij te groot (baanverlies, etc.). Bovendien ligt het politiebureau waar deze agent werkt op 1,5 uur afstand. Misschien kan ik over een paar maanden bekijken of ik hem alsnog kan bedanken.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Vragen zijn beantwoord en daar laten we het verder bij.